انتخاب صفحه
نویسنده: علی محمدی
2022-08-25

چگونه پیج کاری خود را بالا ببریم؟

در این مقاله هر آنچه که برای بالا بردن پیج کاریتان به آن نیاز دارید، پیدا می‌کنید. از روش‌های تولید محتوای حرفه‌ای گرفته تا ترفندهای جذب فالوور از اکسپلور!

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

برای مشاهده لیست پیج‌های واقعی و آمار بازدیدکننده فعال وارد پنل فروشگاهی سایت شوید!

اگر تا به حال قصد درآمدزایی از اینستاگرام را داشته‌ایم، قطعاً اولین دغدغه‌مان این بوده است که چگونه پیج کاری خود را بالا ببریم. افزایش مخاطبین پیج یکی از مسائلی است که همیشه بحث آن بین کاربران اینستاگرام داغ بوده و هست. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد بالا بردن پیج کاری اینستاگرام را آموزش دهیم. با ما همراه باشید!

راهنمای مطالعه

چگونه پیج کاری خود را بالا ببریم و درآمد کسب کنیم؟

برای اینکه بتوانیم پیج کاری اینستاگرام خود را بالا ببریم و آن را به مرحله درآمدزایی برسانیم، باید ضمن الگو گرفتن از پیج‌های بیزینسی موفق، از خلاقیت خودمان هم استفاده کنیم. در ادامه، مرحله به مرحله با آموزش پیشرفت پیج کاری اینستاگرام همراهتان هستیم:

A. چگونه پیج کاری اینستاگرام خود را بالا ببریم؟ تولید محتوای حرفه‌ای

اولین شرط پیشرفت در اینستاگرام و بالا بردن پیج کاری، داشتن محتوایی است که مورد علاقه کاربران باشد. اگر این اصل را رعایت نکنید، مطمئناً در مسیر درستی قرار نخواهید گرفت. حتی اگر هزاران بازدیدکننده به پیج خود جذب کنید، بدون محتوای جذاب، به فالوور تبدیل نخواهند شد.

موضوع تولید محتوا در اینستاگرام بسیار گسترده است و به سختی میتوان در قالب یک یا چند پاراگراف به صورت کامل درباره آن بحث کرد. اما در این بخش از مقاله می‌خواهیم مهم‌ترین عواملی را که در تولید یک محتوای خوب و مفید نقش دارند، معرفی کنیم. این موارد عبارتند از:

1. تولید محتوای کپی ممنوع!

بیایید خودمان را گول نزنیم. محتوایی که در پیج‌های دیگر به سادگی پیدا می‌شود، به درد پیج کاری ما نمی‌خورد. اگر می‌خواهید اعتماد کاربرانتان را جلب کنید، یکی از موثرترین راه‌ها برای این کار تولید محتوای اختصاصی است. انتشار محتوای کپی حس تقلبی و جعلی بودن به کاربر القا می‌کند و حتی اگر روش‌های دیگر بالا بردن پیج را هم به کار بگیرید، با محتوای کپی به نتیجه نخواهید رسید.

دو پیج فروشگاهی مختلف را در نظر بگیرید که هر دو، یک مدل خاص کفش را با قیمتی یکسان به فروش می‌رسانند. یکی از این پیج‌ها برای عکس محصول از تصویری استفاده کرده است که خودش درفروشگاه گرفته است و دیگری از تصاویر آماده موجود در اینترنت استفاده می‌کند. شما به عنوان مشتری به کدامیک از این پیج‌ها راحتتر اعتماد می‌کنید؟ مطمئناً پاسخ 90 درصد افراد گزینه اول خواهد بود.

2. از هشتگ‌ها استفاده کنید!

اگر دنبال پاسخی ساده اما کاربردی برای سوال “چگونه پیج کاری خود را بالا ببریم” می‌گردید، هشتگ‌ها بهترین گزینه هستند. کاربران عادی برای پیدا کردن پست‌های مورد علاقه خود درباره موضوعی خاص از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند و تولیدکنندگان محتوا برای جذب این بازدیدکنندگان به سمت پیجشان. اگر پیجتان را به تازگی راه اندازی کرده‌اید، هشتگ‌ها ساده‌ترین راه برای جذب مخاطب هستند!

فرض کنید یک پیج آموزش آشپزی راه اندازی کرده‌اید و می‌خواهید با استفاده از هشتگ‌ها برای آن بازدیدکننده واقعی جذب کنید. در قدم اول باید هشتگ‌های رایج در زمینه آشپزی را پیدا کنید و آن‌ها را بر اساس میزان جستجو به 3 دسته پرجستجو، متوسط و کم جستجو تقسیم کنید. سپس به طور مساوی از هشتگ‌های قرارگرفته در هر دسته در کپشن پست خود استفاده نمایید. کسانی که به دنبال پست‌هایی با موضوع آشپزی هستند، آن را در اکسپلور سرچ خواهند کرد و با پست‌های شما مواجه خواهند شد. اگر از آن‌ها خوششان بیاید، پیج را فالو خواهند کرد؛ به همین سادگی!

3. پست‌هایتان را با Guide دسته بندی کنید!

اگر پیج فروشگاهی داشته باشید، مطمئناً در پست‌های پیجتان به معرفی محصولاتی خواهید پرداخت که قصد فروش آن‌ها را دارید. اما مشکلی که این نوع تولید محتوا دارد، این است که نمی‌توان محصولات با یک ویژگی خاص را به صورت یکجا دید و با یکدیگر مقایسه کرد. برای مثال در یک پیج فروش موبایل نمی‌توانید پست‌های مربوط به فروش گوشی‌های سامسونگ را کنار هم مشاهده کرده و آن‌ها را مقایسه نمایید.

قابلیت Guide اینستاگرام مشکل بالا را به راحتی حل کرده است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید پست‌هایتان را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دهید و برای هر کدام از آن‌ها یک نام دلخواه تعریف کنید. به عنوان مثال: گوشی‌های شیائومی سری MI. اگر از این قابلیت استفاده کنید، کاربران خیلی راحت‌تر می‌توانند محصولی را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند و بخرند. به همین سادگی می‌توانید رضایت مخاطبان و فروش خود را افزایش دهید.

4. هایلایت استوری بسازید!

هایلایت‌ها هم مثل قابلیت گاید امکان دسته بندی محتواها را فراهم می‌کنند، اما برای استوری‌ها. با استفاده از قابلیت Highlight می‌توانید استوری‌هایی را که در طول زمان در پیجتان منتشر می‌کنید، در پروفایل خود ذخیره کنید. به این ترتیب همه بازدیدکنندگان جدید و فالوورهای قدیمی پیج می‌توانند هایلایت‌های شما را ببینند.

اما چه چیزهایی را باید در هایلایت استوری پیج قرار دهیم؟ باید مواردی را در این بخش قرار دهیم که دانستن آن برای همه کاربران ضرروی باشد. معمولاً پیج‌ها بر اساس اهدافی که دارند، محتوای هایلایت استوری خود را تنظیم می‌کنند؛ اما برخی موارد هستند که در اکثر پیج‌های حرفه‌ای اینستاگرام در هایلایت‌های استوری وجود دارند. از مهم‌ترین محتواهایی که در این لیست قرار می‌گیرند، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هایلایت معرفی پیج/ کسب و کار
  • هایلایت رضایت مشتری
  • هایلایت برترین محصولات
  • هایلایت دسته بندی محصولات بر اساس ویژگی‌های مختلف
  • هایلایت نحوه سفارش محصول
  • هایلایت سوالات متداول
  • هایلایت رویدادهای خاص مربوط به پیج
  • هایلایت منتخب نظرات کاربران

B. چگونه پیج کاری خود را بالا ببریم؟ افزایش فالوور

از تولید محتوای حرفه‌ای عبور می‌کنیم و در بخش دوم مقاله “چگونه پیج کاری خود را بالا ببریم” می‌رسیم به افزایش مخاطبین پیج. اینجاست که باید برای محتواهایی که تولید کرده‌ایم بازدیدکننده جذب کرده و آن‌ها را به فالوور دائمی تبدیل کنیم. اما چگونه؟ در ادامه بهترین و جدیدترین ترفندهای این کار را یاد خواهیم گرفت.

1. پست‌های پیج را به اکسپلور ببرید!

شاید با خودتان بگویید بردن پست‌ها به اکسپلور اینستاگرام کار بسیار سخت و زمانبری است. اما اگر بتوانید فقط یک بار این کار را انجام دهید، خواهید دید که ارزش صرف انرژی برای این کار را دارد. اگر هم نتوانستید، روش‌های بعدی را امتحان کنید. در این قسمت از مطلبی که در حال مطالعه‌ی آن هستید، می‌خواهیم ترفندهایی را آموزش دهیم که با استفاده از آن‌ها، پست‌هایتان را خیلی راحت‌تر از بقیه پیج‌ها به اکسپلور ببرید. پس بیشتر از این منتظر نمانیم:

  • در ویدیوی پست‌های خود از المان‌های بصری استفاده کنیم که به زمینه فعالیت پیجمان مرتبط هستند.
  • در متن کپشن پستمان از کلمات کلیدی مرتبط با زمینه کاری پیجمان استفاده کنیم.
  • در صوت ویدیوهای پست‌هایمان از کلماتی استفاده کنیم که به موضوع پیجمان مرتبط هستند.
  • از کلمات ممنوعه استفاده نکنیم.
  • پیج‌ها و هشتگ‌هایی را فالو کنیم که به زمینه فعالیت پیجمان ربط دارند.
  • از ریلز اینستاگرام بیشتر استفاده کنیم.
  • در ساعت‌هایی پست بگذاریم که اکثر فالوورهای پیجمان آنلاین هستند. (با مراجعه به Insights اینستاگرام)
  • محتوای ویروسی منتشر کنیم تا بیشترین فوروارد را از پست‌ها بگیریم.
  • محتوای تعاملی انتشار دهیم.
  • در پیج‌های هم زمینه تبلیغات انجام دهیم.

2. کامنت مارکتینگ انجام دهید!

اگر به دنبال یک پاسخ رایگان برای سوال “چگونه پیج کاری خود را بالا ببریم” هستید، کامنت مارکتینگ گزینه مناسبی برای شماست. کامنت مارکتینگ اصطلاحی است که برای جذب بازدیدکننده از طریق گذاشتن کامنت در پیج‌های مختلف به کار می‌رود. این روش چندین سال است که توسط کاربران به کار گرفته می‌شود اما در دو سه سال اخیر روش‌های آن دچار تغییراتی شده است. به طوری که دیگر نمیتوان با ترفندهای قبلی کاربران به بازدید از پیج قانع کرد و باید تخصص خود را در این زمینه آپدیت کنید. برای کامنت مارکتینگ اصولی باید:

  • کامنت‌های خود را در پیج‌هایی بنویسید که با زمینه فعالیت شما اشتراک موضوعی دارند.
  • کامنت‌هایی بنویسید که بیانگر تخصص شما باشند؛ حتی اگر در زمینه‌های عمومی مثل طنز و سرگرمی مشغول به فعالیت باشید.
  • از گذاشتن کامنت‌های خیلی بلند یا خیلی کوتاه خودداری کنید.
  • زیر پیج‌های مختلف کامنت تکراری نگذارید.
  • موضوع پست و متن کامنت مرتبط باشند.
  • کامنت‌های کلیشه‌ای مثل “لطفا از پیجم حمایت کنین” یا “بیا ببین تو پیجم چی گذاشتم” ارسال نکنید.

3. پیجتان را با روش تبادل شات، تبلیغ کنید!

دومین پاسخ رایگان برای سوال “چگونه پیج کاری خود را بالا ببریم” تبادل شات می‌باشد. در تبلیغات به روش تبادل شات دو پیج، همدیگر را در استوری یا پست، تگ می‌کنند تا یکدیگر را به مخاطبینشان معرفی کنند. در این روش چون مخاطبین هر دو پیج سلیقه مشترکی دارند، بازدهی تبلیغات بیشتر از سایر روش‌های تبلیغاتی است. همچنین این نوع تبلیغات معمولاً بین دو پیج هم رده از لحاظ تعداد فالوور و بازدید صورت می‌گیرد؛ بنابر این هزینه‌ای هم برای تبلیغات بین دو پیج مبادله نمی‌شود.

4. پروفایل پیج خود را حرفه‌ای بسازید!

داشتن یک پروفایل حرفه‌ای هم می‌تواند در جذب بازدیدکننده و هم در تبدیل بازدیدهای جذب‌شده به فالوور و حتی مشتری دائمی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. برای مثال اگر نام کاربری پیجتان را از روی زمینه فعالیت کاری خود انتخاب کرده باشید، کسانی که با استفاده از این عبارات، دنبال پیج‌هایی با زمینه فعالیت شما هستند، به راحتی پیج شما را در نتیجه اول سرچ اینستا پیدا می‌کنند. ترفندهای بعدی را در ادامه بخوانید:

  • علاوه بر نام کاربری، در نام (Name) پیجتان هم از دسته بندی زمینه فعالیت خود استفاده کنید. چون نام پیج هم در نتایج سرچ اینستاگرام لحاظ می‌شود.
  • در عکس پروفایل پیج به جای استفاده از عکس شخصی، از تصویری استفاده کنید که بیانگر زمینه فعالیت شما باشد. (می‌توانید از لوگوی اختصاصی خودتان هم استفاده کنید.)
  • در بیوی پیج اینستاگرامتان حتما اطلاعاتی را که دانستن آن‌ها برای بازدیدکنندگان ضرروی است، بنویسید. مثلاً پیج شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، چه محصول یا خدماتی ارائه می‌دهید، مخاطبان شما چه کسانی هستند و پیج شما چه کمکی به مخاطبین پیج می‌کند. با ارائه این اطلاعات بازدیدکنندگان دلیلی برای فالو کردن پیج شما خواهند داشت.
  • لوکیشن فروشگاه یا مکان مربوط به پیج را در قسمت مربوطه اضافه کنید. (در صورت وجود)
  • لینک وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل یوتیوب یا تلگرام خود را در قسمت لینک قرار دهید تا فعالیت شما گسترده‌تر و حرفه‌ای تر دیده شود.
  • دکمه‌های تماس (تلفن، پیام متنی و ایمیل) را به پروفایل خود اضافه کنید.

5. مسابقه/ رویداد برگزار کنید!

اگر هنوز دغدغه این را دارید که چگونه پیج کاری خود را بالا ببریم، می‌توانید به برگزاری مسابقات اینستاگرامی و رویدادهای مشابه هم به عنوان یک انتخاب مناسب فکر کنید. میزبانی یک مسابقه یا چالش برای بالا بردن پیج به این صورت است که

  1. ابتدا با گذاشتن چند پست و استوری مخاطبین پیج را از برگزاری مسابقه در یک تاریخ مشخص مطلع می‌سازید و از آن‌ها می‌خواهید با فوروارد کردن این پست و استوری‌ها دوستان و آشنایان خود را هم به این مسابقه دعوت کنند.
    البته یادتان باشد باید در همین پست‌ها جایزه مسابقه را هم تعیین کنید تا فالوورهای پیج، انگیزه شرکت در مسابقه و دعوت دیگران را داشته باشند.
  2. در مرحله بعدی مسابقه را با قوانینی که قبلاً اعلام کرده‌اید، برگزار می‌کنید. قوانین مسابقه می‌تواند این باشد که کاربران برای شرکت در مسابقه باید ابتدا پیج را فالو کرده و برای پست مشخصی لایک و کامنت بگذارند یا پیج شما را در استوری پیجشان تگ کنند. سپس می‌توانند در مسابقه که مثلاً می‌تواند ارسال ویدیوی خواندن یک قطعه آهنگ باشد، شرکت کنند.
  3. در مرحله بعدی باید بین شرکت‌کنندگانی که قوانین را رعایت کرده‌اند، قرعه کشی کنید و جایزه را به پیج یا پیج‌های برنده اهدا کنید.

سوالات متداول

چگونه پیج کاری خود را بالا ببریم؟

برای بالا بردن پیج کاری در اینستاگرام باید از روش‌های مختلف جذب بازدیدکننده مثل اکسپلور، کامنت مارکتینگ، برگزاری مسابقه، تبلیغات و سایر روش‌های گفته‌شده در مقاله استفاده کنید.

برای بالا بردن پیج کاری چه محتوایی تولید کنیم؟

برای پیشرفت پیج کاری اینستاگرام باید محتوای اختصاصی تولید کنید که برای کاربر مفید باشد، پتانسیل اشتراک گذاری بالایی داشته باشد و دسترسی به آن راحت باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله به سوال اساسی بسیاری از کاربران اینستاگرام یعنی “چگونه پیج کاری خود را بالا ببریم” با چندین روش کاربردی پاسخ دادیم. از روش‌های تولید محتوای مناسب برای اعتمادسازی گرفته تا بهترین روش‌های جذب بازدیدکننده و تبدیل آن‌ها به فالوورهای دائمی.

امیدواریم مطالبی که در این مقاله خواندید برایتان مفید بوده و استفاده لازم را برده باشید. لطفاً نظرات، پیشنهادات و انتقاداتتان را در این درباره در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در رابطه با موضوع این مقاله دارید، می‌توانید در همین بخش مطرح کنید. منتظرتان هستیم.

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید، سپاسگزاریم!

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *