انتخاب صفحه
نویسنده: علی محمدی
2022-08-28

چه پیج هایی زود رشد میکنند؟

در این مقاله با زمینه‌هایی در اینستاگرام آشنا می‌شوید که اگر در آن‌ها فعالیت کنید، پتانسیل بسیار بیشتری برای رشد و پیشرفت خواهید داشت!

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

برای مشاهده لیست پیج‌های واقعی و آمار بازدیدکننده فعال وارد پنل فروشگاهی سایت شوید!

همه ما حداقل یک بار سعیمان را کرده‌ایم که از شبکه مجازی مثل اینستاگرام، کسب درآمد کنیم. اما مسلماً همه‌مان موفق نشده‌ایم. راز کسانی که در این مسیر خیلی سریع موفق می‌شوند، چیست؟ چه پیج هایی زود رشد میکنند؟

با اینکه پیشرفت در اینستاگرام به استعداد و خلاقیت فردی هم بستگی دارد، اما اصلی‌ترین دلیل رشد سریع در اینستاگرام، انتخاب زمینه فعالیت مناسب و روش پیشرفت در این بازار رقابتی است. همه ما می‌توانیم محتوا تولید کنیم؛ اما اینکه در چه زمینه‌ای و چگونه این کار را انجام دهیم، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

در این مقاله از آیجی شاپ مهم‌ترین عوامل پیشرفت سریع در اینستاگرام را معرفی می‌کنیم و شما را راهنمایی می‌کنیم تا با فعالیت در زمینه‌های مناسب بتوانید سریع‌ترین پیشرفت را در اینستاگرام داشته باشید!

راهنمای مطالعه

عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت سریع پیج در اینستاگرام

عوامل بر پیشرفت سریع پیج در اینستاگرام
اینفوگرافی عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت سریع پیج در اینستاگرام

برای اینکه بتوانیم بگوییم چه پیج هایی زود رشد میکنند، بهتر است با عوامل رشددهنده پیج‌های اینستاگرامی آشنا شویم. چون اگر با این موارد آشنا باشید می‌توانید پیج اینستاگرامی خود را در سریع‌ترین زمان به هدف مورد نظر خود برسانید.

1. انتخاب موضوع مناسب برای پیج

میتوان گفت مهم‌ترین اصل پیشرفت در اینستاگرام، فعالیت در یک زمینه خوب و مناسب است. منظور از زمینه مناسب، زمینه‌ای است که پرمخاطب باشد؛ چون بدون جذب مخاطب زیاد، شما عملاً نمی‌توانید به هیچ موفقیتی در اینستاگرام برسید.

اگر پیجی که قصد افتتاح آن را دارید برای توسعه کسب و کار سنتی و فعلی خودتان است، موضوع آن مشخص است. اما اگر هنوز موضوع پیج جدید خود را انتخاب نکرده‌اید، باید این سوال را از خود بپرسید که چه پیج هایی زود رشد میکنند؟ قطعا پیج‌هایی که تقاضا و مخاطب برای آن‌ها در اینستاگرام زیاد است.

پیج‌هایی که موضوعات تخصصی ندارند، گروه‌های بیشتری از مردم را در برمی‌گیرند و می‌توانند ما را به پاسخ سوالمان برسانند. موضوعاتی که در لیست زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم، از جمله پیج هایی هستند که به دلیل زیاد بودن مخاطب، زود رشد میکنند. پیج‌هایی با موضوعات:

  • طنز، سرگرمی و فان
  • دابسمش
  • فن پیج‌های اینفلوئنسرها، واینرها و سایر افراد مشهور اینستاگرام
  • پیج معرفی موزیک و ادیت ویدیویی از آهنگ‌های معروف

نکته دیگری که در مورد پیج‌های با موضوعات عمومی وجود دارد، این است که پست‌های آن‌ها سریع‌تر به اکسپلور رفته و بازدیدهای زیادی از این طریق جذب می‌کند. به همین دلیل است که پیج‌هایی با این موضوعات زودتر از بقیه پیج‌ها رشد میکنند.

2. شناخت مخاطب و درک درست از علایق او

اگر یک فروشگاه لباس‌فروشی داشته باشید و در آن اجناسی بفروشید که ظاهر و رنگ زشتی داشته باشند، کمتر کسی حاضر به خرید آن‌ها خواهد شد. یا اگر در فروشگاه لباس‌فروشیتان که بیشتر متشریان آن بانوان هستند، لباس مردانه بفروشید، شک نکنید که فروش بسیار کمی خواهید داشت.

اگر در پیج اینستاگرامی خود درک درستی از مخاطبانتان نداشته باشید، دقیقا اتفاق مثال بالا برایتان تکرار خواهد شد. اگر می‌خواهید پیجتان خیلی زود رشد کند، باید دقیقا همان محتوایی را پست و استوری کنید که سلیقه مخاطبانتان است؛ در غیر اینصورت خبری از پیشرفت پیج نخواهد بود.

برای شناخت درست جامعه هدف در اینستاگرام چند روش متفاوت وجود دارد. توجه به زمینه فعالیت پیج و استفاده از ابزار آنالیز Insights اینستاگرام دو مورد از بهترین روش‌ها برای این کار هستند.

A. شناخت علایق مخاطب بر اساس موضوع فعالیت پیج

اگر کمی در مورد زمینه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، فکر کنید، اطلاعات بسیار مفیدی درباره مخاطبانتان به دست می‌آورید. به عنوان مثال فرض کنید یک پیج در زمینه گیم‌های ویدیویی دارید. مخاطبان این پیج‌ها اکثراً از ویژگی‌های زیر برخوردارند:

  • در رده سنی نوجوان و جوان قرار دارند!
  • دارای روحیات هیجانی هستند!
  • به دنبال محتواهای جذاب هستند، نه آموزنده یا مشابه آن!
  • بر اساس علایقشان می‌توانند میل به خرید محصول داشته باشند!

برای سایر زمینه‌ها هم می‌توانید مثل مثال بالا با کمی فکر کردن درباره زمینه فعالیت به اطلاعات بسیار سودمندی درباره جامعه هدف پیجتان برسید و بر اساس آن محتوایی تولید کنید که طرفداران زیاد داشته باشد.

💡 نکته: این روش قبل از شروع فعالیت پیج که هیچ داده‌ای در دسترس نیست، می‌تواند بسیار کاربردی باشد!

⚠توجه⚠

برخی پیج‌ها هستند که محدودیت بسیار کمتری از نظر علایق مخاطب دارند. به عنوان مثال پیج‌های موجود در آیجی شاپ اکثراً موضوعات عمومی و عامه پسند دارند. این موضوعات گروه‌های بسیار زیادی از جامعه را در برمی‌گیرند و با علایق افراد زیادی همخوانی دارند. از پیج‌هایی که زود رشد می‌کنند، میتوان به این دست پیج‌ها اشاره کرد.

پنل پیج اینستاگرام
پنل پیج اینستاگرام

B. شناخت سلیقه مخاطب با استفاده از Insights اینستاگرام

روش دوم برای شناخت علایق مخاطب استفاده از آماری است که در ابزار آنالیز اینستاگرام در دسترستان قرار می‌گیرد. در این ابزار می‌توانید داده‌های سودمندی درباره مخاطبین و تعاملی که با محتواهای پیجتان دارند، مشاهده کنید و بر اساس آن، برنامه محتوایی خود را تنظیم کنید. این اطلاعات عبارتند از:

  • رده سنی مخاطبان
  • جنسیت فالوورها
  • لوکیشن فالوورها
  • زمانی که بیشترین درصد از مخاطبین پیج آنلاین هستند (بر اساس روزهای هفته و ساعت‌های شبانه روز)
  • پست‌ها و استوری‌هایی که بیشترین تعامل را از سمت مخاطبین پیج دریافت کرده‌اند!

اگر به داده‌های بالا دسترسی داشته باشید، می‌دانید که دقیقا برای چه کسانی محتوا تولید می‌کنید، بهتر است چه زمانی این محتواها منتشر شوند و همچنین اینکه کدام محتواها بیشتر رضایت کاربران را جلب می‌کنند.

نمونه مهم‌ترین آماری که می‌توانید از ابزار اینسایت به دست آورید در پنل خرید پیج آیجی شاپ قابل مشاهده است. کافی است:

  1. در پنل خرید پیج اینستاگرام وارد صفحه مربوط به یکی از پیج‌ها شوید.
  2. سپس روی تب Insights بزنید تا آمار مربوطه را مشاهده کنید.
آمار اینسایت پیج اینستاگرام در پنل آی‌جی شاپ
اسکرین شات از آمار اینسایت یک پیج اینستاگرامی در پنل آی‌جی شاپ

💡نکته: این روش، بهترین کاربرد در شناخت علایق مخاطبین پیج‌ها را در صورتی دارد که برای مدتی در آن‌ها تولید محتوا انجام شده باشد.

3. تبلیغات در بهترین مکان و بهترین زمان

اگر کسب و کار خود را یک ماشین در نظر بگیرید، تبلیغات نقش سوخت محرک آن را ایفا می‌کند. اگر به اهمیت آن توجه نکنید، سرعت ماشین شما در حد هل دادن خواهد بود. نقش تبلیغات در کسب و کارهای آنلاین و به ویژه محیط اینستاگرام که بازاری رقابتی است، پررنگ‌تر است.

توجه به این قانون بسیار حائز اهمیت است که هر نوع تبلیغاتی نمی‌تواند باعث پیشرفت پیج اینستاگرام شما شود؛ چه بسا با یک تبلیغ در مکان و زمان اشتباه، به اعتبار کسب و کار خود لطمه بزنید و به جای تاثیر مثبت، شاهد تاثیر منفی آن در بیزینس خود باشید.

پیج‌هایی در اینستاگرام زود رشد می‌کنند که می‌دانند چگونه تبلیغات درست انجام دهند. اصلی‌ترین عواملی که در واگذاری تبلیغ باید به آن توجه کنید، زمینه فعالیت پیج خود و تعداد فالوورهایی است که دارید. در پاراگراف‌های بعدی به صورت کامل این موارد را توضیح می‌دهیم:

A. تاثیر زمینه فعالیت پیج بر تبلیغات

فرض کنید یک روانشناس هستید و قصد دارید پیجی را که در آن به تازگی محتوای تخصصی منتشر می‌کنید، تبلیغ کنید. برای واگذاری تبلیغات پیجتان گزینه‌های مختلفی پیش روی خود دارید. از پیج‌های مد و فشن گرفته تا مجله‌های تخصصی روانشناسی. به نظرتان کدام گزینه برای تبلیغ پیج شما مناسب است؟ بدون شک گزینه دوم.

اگر منبع منتشرکننده محتوای تبلیغاتی شما با زمینه فعالیت پیجتان ارتباط موضوعی نداشته باشد، علاوه بر اینکه بازدهی لازم را از تبلیغات دریافت نخواهید کرد، بلکه ممکن است تخصص و اعتبار خود را زیر سوال ببرید.

✅راهنمایی: اگر زمینه فعالیت پیجتان به اندازه مثال بالا تخصصی نیست، می‌توانید در پیج‌هایی با موضوعات عمومی که بازدیدکننده‌های زیادی دارند، تبلیغاتتان را انجام دهید. پیج‌هایی که در آیجی شاپ هستند، مثال‌هایی برای این دسته از پیج‌ها می‌باشند.

B. تاثیر تعداد فالوور پیج بر تبلیغات

اگر در حال حاضر فالوورهای کمی در پیجتان دارید، بهتر است فعلاً دست به تبلیغات انبوه با صرف هزینه‌های زیاد نزنید. چون وقتی تبلیغات خود را به پیج‌های با بازدیدکننده زیاد اما نامرتبط بسپارید، وقتی بازدیدکنندگان ببینند فالوورهای پیجتان کم است، احتمال کمی وجود دارد که پیجتان را فالو کنند.

در صورت داشتن فالوور کم بهترین روش برای تبلیغات، تبادل شات با پیج‌های همکار یا حتی واگذاری تبلیغات پولی به این پیج‌هاست. چچون بازدیدکنندگان ورودی از این پیج‌ها به موضوع پیج شما هم علاقه دارند، احتمال بیشتری وجود دارد که پیجتان را فالو کنند.

هرچقدر فالوورهای پیجتان افزایش یافت و اعتمادسازی برای بازدیدکنندگان آسانتر شد، می‌توانید به سمت تبلیغات انبوه غیرتخصصی‌تر بروید. اگر با این الگو جلو بروید، جزو پیج‌هایی خواهید بود که سریع‌ترین رشد را در اینستاگرام دارند.

⭐پیشنهاد ویژه

با خرید یکی از پیج‌های موجود در آیجی شاپ می‌توانید برای همیشه خیالتان را از تبلیغات پیج کسب و کارتان راحت کنید. دیگر لازم نیست هزینه‌ای بابت تبلیغات به پیج‌های دیگر پرداخت کنید. تبلیغات خود راهر چند وقت یکبار در همین پیج‌های چند هزارنفری انجام دهید و هر بار، چند هزار بازدیدکننده واقعی دریافت کنید.

4. تولید محتوای با کیفیت

گفتیم که تبلیغات نقش سوخت محرک را در پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی ایفا می‌کند. اما یادمان نرود این محتواست که حکم موتور را برای کسب و کار دارد. اگر بازدیدکنندگان از طریق تبلیغات مختلف وارد پیج شوند و محتوایی در پیج مشاهده نکنند، فقط پول خود را هدر داده‌ایم.

تولید محتوای با کیفیت در کنار سایر مواردی که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شد، از اساسی‌ترین ارکان فعالیت در اینستاگرام محسوب می‌شود. این محتواست که بازدیدکننده را به گشتن در پیج، دیدن محتواهای بیشتر و در فالو کردن پیج ترغیب می‌کند.

سطح کیفی محتوا در زمینه‌های مختلف، متفاوت است و شما هم باید بر اساس رقبا، سطح کیفیت محتوایتان را تنظیم کنید. زمینه‌هایی وجود دارند که بدون وجود دوربین‌های فیلم‌برداری و ویدیوهای با کیفیت بسیار بالا عملاً رقابت ممکن نیست. اما در برخی زمینه‌ها می‌توانید با گوشی خود و یک برنامه ادیت ویدیو محتوای خود را در سطح متوسط تولید کرده و هزینه بیشتری را برای تبلیغات صرف کنید.

سوالات متداول

چه پیج هایی زود رشد میکنند؟

پیج هایی در اینستاگرام زود رشد میکنند که موضوع پرمخاطبی داشته باشند و تبلیغات را به خوبی انجام دهند.

بهترین موضوع برای پیج اینستاگرام چیست؟

موضوعی برای پیج اینستاگرام از همه بهتر است که بیشترین مخاطب را داشته باشد و هزینه زیادی هم در بر نداشته باشد.

راز رشد پیج اینستاگرام چیست؟

برای رشد سریع در اینستاگرام طبق الگوریتم اینستاگرام عمل کنید، مخاطبین خود را بشناسید، محتوای جذاب تولید کنید، پروفایلتان را بهینه کنید و از سایر روش‌هایی که در این مقاله گفته شده استفاده کنید.

نتیجه گیری

کسب در آمد از اینستاگرام چند سالی هست که به موضوع مورد علاقه بسیاری از مردم تبدیل شده است. اما وقتی افراد نمی ‌توانند سریعاً در اینستاگرام پیشرفت کنند، از ادامه راه ناامید می‌شوند.

هدف اصلی از نگارش این مقاله، پاسخ به این سوال بود که چه پیج هایی زود رشد میکنند؟ با رسیدن به جواب این سوال می‌توانیم مسیر پیشرفتمان را تا جایی که امکان دارد، کوتاه‌تر کرده و زودتر از بقیه پیج‌ها از اینستاگرام به درآمد برسیم.

امیدواریم مطالبی که در این مقاله خواندید برایتان مفید بوده و استفاده لازم را برده باشید. لطفاً نظرات، پیشنهادات و انتقاداتتان را در این درباره در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در رابطه با موضوع این مقاله دارید، می‌توانید در همین بخش مطرح کنید. منتظرتان هستیم.

از همراهیتان صمیمانه سپاسگزاریم!

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *