انتخاب صفحه
نویسنده: علی محمدی
2022-08-23

حداقل فالوور برای تبلیغات چقدر است؟

در این مقاله یاد می‌گیرید که برای کسب درآمد از طریق روش‌های مختلف تبلیغات به چقدر فالوور نیاز دارید. همچنین با روش‌های افزایش درآمد از تبلیغات آشنا می‌شوید!

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

برای مشاهده لیست پیج‌های واقعی و آمار بازدیدکننده فعال وارد پنل فروشگاهی سایت شوید!

پذیرش سفارش تبلیغات یکی از رایج‌ترین راه‌های کسب درآمد در اینستاگرام است. اما درآمدزایی از طریق تبلیغات در اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن‌ها تعداد فالوورهای پیجمان است. اینکه چقدر فالوور داریم، در دریافت سفارش تبلیغ و میزان درآمدمان نقش مهمی دارد. در این مقاله می‌خواهیم بگوییم که میزان حداقل فالوور برای تبلیغات باید چقدر باشد؛ یعنی با چه تعداد فالوور می‌توانیم سفارش تبلیغ بگیریم و کسب درآمد کنیم. با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه

چرا تعداد حداقل فالوور برای تبلیغات مهم است؟

هدف کسب و کارهای مختلف از تبلیغات، دیده شدن برند یا محصولاتشان است. پس مطمئناً به دنبال فضایی هستند که بیشتر دیده و شناخته شوند یا محصولاتشان بیشتر فروخته شود. در این صورت است که میتوان گفت تبلیغاتی که انجام داده‌اند، موفق بوده است. اگر کسی بتواند فضایی را فراهم کند که اشخاص و برندهای دیگر بتوانند تبلیغاتشان را در آن فضا انجام دهند و بیشترین بازدید و بازدهی را دریافت کنند، مطمئناً افراد زیادی به دنبال تبلیغات در آن فضا خواهند بود.

اینستاگرام هم دقیقاً از قاعده بالا پیروی می‌کند. اگر پیجی باشد که فالوور زیادی داشته باشد، پیج‌های زیادی حاضر خواهند بود که تبلیغات خود را به آن بسپارند؛ چون می‌دانند که بازدید زیادی از این تبلیغات، نصیبشان خواهد شد. برعکس، اگر فالوور کمی داشته باشید، هیچ پیجی هزینه‌ای برای تبلیغات در پیجتان پرداخت نخواهد کرد؛ چون عملاً سودی برایش ندارد. به همین دلیل است که باید به یک حد از فالوور برسید تا پیج‌های دیگر حاضر به سپردن تبلیغات پیجشان به شما باشند. اما حداقل فالوور برای تبلیغات چقدر است؟ در ادامه خواهیم دید!

حداقل فالوور برای کسب درآمد از تبلیغات اینستاگرام چقدر است؟

برای حداقل فالوور برای کسب درآمد از تبلیغات اینستاگرام، تعداد مشخصی وجود ندارد؛ اما چیزی که مشخص است، نمی‌توان با ده یا بیست فالوور این کار را انجام داد. اما اگر کمی تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید، می‌توانید با روش‌هایی که در ادامه می‌گوییم، حتی بدون فالوور میلیونی هم به درآمد خوبی از اینستاگرام برسید.

1. حداقل فالوور برای تبلیغات و درآمدزایی از تبادل شات

تبادل شات، روش تبلیغاتی است که در آن دو پیج، یکدیگر را در پست یا استوری تگ می‌کنند و با این روش، پیج‌های همدیگر را به فالوورهایشان معرفی می‌کنند. این نوع تبلیغات اکثراً بین دو پیج هم زمینه صورت می‌گیرد تا به دلیل مشترک بودن سلیقه و علایق فالوورها، بازدهی تبلیغات افزایش یابد.

درتبلیغات به روش تبادل شات، معمولاً پیج‌ها فالوورهای یکسانی دارند و به همین دلیل هزینه‌ای بین آن‌ها رد و بدل نمی‌شود. بنابر این روش برای کسب درآمد از طریق تبلیغات مناسب نیست و صرفاً برای افزایش فالوور کاربرد دارد. تقریباً تمامی پیج‌ها با هر تعداد فالووری از این روش استفاده می‌کنند؛ اما حداقل تعداد فالوور برای تبلیغات تبادل شات بسیار کم است و همین ویژگی باعث شده این روش برای پیج‌های تازه‌کار و کم مخاطب بسیار مناسب باشد.

2. حداقل فالوور برای تبلیغات همکاری در فروش

همکاری در فروش، یعنی شما به صورت مستقیم هیچ محصولی نمی‌فروشید و به جای محصولات دیگر پیج‌ها را تبلیغ می‌کنید. حداقل فالوور برای تبلیغات همکاری در فروش اینستاگرام از روش تبادل شات بیشتر است. چون شما نمی‌توانید همه کاربرانی را که از پیج شما بازدید می‌کنند، قانع به خرید محصول کنید. پس برای این که از این طریق درآمد کسب کنید، باید جامعه مخاطبین خود را بزرگتر کنید. در این صورت احتمال خرید محصول افزایش خواهد یافت.

برای کسب درآمد از تبلیغات همکاری در فروش اینستاگرام ابتدا باید فالوورهای خود را حداقل تا حدود 10K افزایش دهید تا بتوانید یک اجتماع نسبتاً مناسب برای ارائه محصول تشکیل دهید. سپس لینک خرید محصول را در بیو خود قرار دهید. در مرحله بعدی، با تولید محتوای جذاب و اختصاصی در پست‌ها و استوری‌های پیجتان، کاربران را به خرید محصولات از طریق لینک موجود در بیو پیجتان ترغیب کنید. توجه داشته باشید که کاربران حتماً باید از طریق لینک مخصوص شما وارد سایت مقصد شوند تا همکاری در فروش به نام شما ثبت شود.

3. حداقل فالوور برای کسب درآمد از تبلیغات محتوایی در اینستاگرام

میزان مشخصی برای حداقل فالوور برای تبلیغات محتوایی در اینستاگرام وجود ندارد. چون این نوع تبلیغات به عوامل متفاوتی مثل زمینه فعالیت، جامعه مخاطب پیج، سفارش‌دهنده تبلیغ و چند مورد دیگر بستگی دارد. اما چیزی که مشخص است، این نوع تبلیغات را هم نمیتوان با فالوور کم انجام داد. چون این روزها پیج‌های با فالوور بالا، زیاد هستند و برای رقابت با این پیج‌ها جهت گرفتن سفارشات تبلیغ، شما هم باید فالوورهای خود را افزایش دهید. اما ایده‌آل ترین حالت برای دریافت تبلیغات محتوایی داشتن بیشتر از 10K فالوور است.

4. حداقل فالوور برای درآمدزایی از مسابقات اینستاگرام

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات در اینستاگرام، برگزاری مسابقات مختلف است. اما طبیعتاً برگزاری این مسابقات هم با فالوور کم امکان‌پذیر نیست. چون برگزار کردن مسابقه بدون شرکت افراد زیاد، فقط اعتبار پیجتان را کاهش می‌دهد.

حداقل فالوور برای تبلیغات در اینستاگرام به روش مسابقه به موارد مختلفی از جمله نوع مسابقه بستگی دارد. به عنوان مثال اگر مسابقه صرفاً چالشی از عکس‌های شرکت‌کنندگان باشد، می‌تواند فقط با 1000 فالوور هم برگزار شود. اما اگر مسابقه ابعاد وسیع‌تری مثلاً به صورت یک گیم چند نفره در یک سرور آنلاین باشد، باید در پیج با تعداد فالوور بسیار بیشتری برگزار شود تا افرادی با این مهارت پیدا شوند.

5. حداقل فالوور برای تبلیغات و کسب درآمد از اینفلوئنسری

تبلیغات اینفلوئنسری در بین انواع روش‌های تبلیغات اینستاگرام، بیشترین تعداد فالوور را می‌طلبد. اینفلوئنسر در اینستاگرام به افرادی گفته می‌شود که با داشتن مقدار زیادی مخاطب می‌توانند تاثیر زیادی روی آن‌ها بگذارند. اینفلوئنسرها بر اساس تعداد فالوور به گروه‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند که به ترتیب از کم به زیاد، به نام‌های نانو اینفلوئنسر، میکرو اینفلوئنسر، ماکرو اینفلوئنسر و مگا اینلفلوئنسر شناخته می‌شوند. به همین دلیل حداقل فالوور برای تبلیغات اینفلوئنسری و کسب درآمد از این راه نیز متفاوت است. میزان فالوورها برای هر دسته از اینفلوئنسرها به شکل زیر هستند:

  • نانو اینفلوئنسرها: 1000 فالوور
  • میکرو اینفلوئنسرها: 10K فالوور
  • ماکرو اینفلوئنسرها: 100K فالوور
  • مگا اینفلوئنسرها: 1 میلیون فالوور

افزایش درآمد از تبلیغات اینستاگرام

این نکته را نباید فراموش کنید که در گرفتن سفارش تبلیغات و کسب درآمد از این طریق، صرفاً تعداد فالوورهای پیج مهم نیست و این مورد فقط یکی از موارد تاثیرگذار بر کسب درآمد از تبلیغات اینستاگرام است. موارد دیگری هم هستند که بر میزان درآمد شما از تبلیغات اینستاگرامی تاثیر دارند. در ادامه این موارد را معرفی کرده و روش‌هایی را برای افزایش درآمد از تبلیغات اینستاگرام آموزش می‌دهیم:

1. تعامل محتوای پیجتان را افزایش دهید!

علاوه بر تعداد فالوورهای پیج، این که این فالوورها با محتوای پیج به چه میزان تعامل دارند، از اهمیت زیادی برای کسب درآمد از تبلیغات تاثیر دارد. چون سفارش‌دهندگان تبلیغات به دنبال پیج‌هایی هستند که فالوورهای فعال داشته باشند تا محتوای تبلیغاتی آن‌ها را ببینند. فقط در این صورت خواهد بود که جذب تبلیغات آن‌ها خواهند شد و بازدهی تبلیغات بالا خواهد رفت. پس برای این که بتوانید سفارش‌های تبلیغ زیادی بگیرید و درآمد خود را از تبلیغات افزایش دهید، سعی کنید فالوورهای فعال و نرخ تعامل پیجتان را بیشتر کنید. برای این کار، روش‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

  • پست گذاشتن در زمان مناسب
  • تولید محتوای با پتانسیل اشتراک‌گذاری بالا
  • استفاده از هشتگ‌های مرتبط ا زمینه پیج
  • پاسخ دادن به کامنت‌های فالوورها
  • استفاده از استیکرهای تعاملی در استوری
  • نوشتن کپشن‌های تعاملی
  • داشتن شناخت کافی از مخاطبان و تولید محتوا بر اساس علایق آن‌ها

2. پست‌های خود را به اکسپلور ببرید!

اکسپلور اینستاگرام صفحه‌ای است که کاربران می‌توانند محتواهای مورد علاقه خود را در آن مشاهده کنند. اگر پست‌های یک پیج به این صفحه راه پیدا کند، بازدیدهای بسیار زیادی از این طریق دریافت می‌کند و چون محتوای پست، مورد علاقه‌ی کاربران است، این بازدیدها همگی هدفمند خواهند بود. اگر بتوانید پست‌های خود را به اکسپلور بفرستید، به دلیل هدفمندی بازدیدهایی که دریافت خواهید کرد، پیج‌های دیگر حاضر خواهند بود مبلغ زیادی را برای تبلیغ پیجشان به شما بپردازند. چون در این صورت هدفمندی تبلیغات هم بالا خواهد بود.

3. به صورت مداوم، محتوا تولید کنید!

پیج‌هایی که برنامه تولید محتوای منظمی ندارند و هر از گاهی یک یا چند پست منتشر می‌کنند، هم از نظر الگوریتم اینستاگرام جایگاه خوبی دریافت نمی‌کنند و هم از دید کاربران پیج خوبی شناخته نمی‌شوند. همچنین برندها و پیج‌های مختلف هم تبلیغات خود را به این پیج‌ها واگذار نمی‌کنند. چون حتی اگر پست تبلیغاتی بازدید خوبی هم دریافت کند، تعامل قابل قبولی نخواهد داشت. اگر فالوورهای پیج ببینند بعد از مدت زیادی یک پست از طرف پیج منتشر شده که آن هم تبلیغاتی است، مطمئناً واکنش خوبی نشان نخواهند داد.

اگر می‌خواهید سفارشات تبلیغ زیادی دریافت کنید، باید یک برنامه تولید محتوای منظم داشته باشید و طبق آن پست‌ها و استوری‌های پیجتان را انتشار دهید. در این صورت هم از دید فالوورها و هم از نظر الگوریتم، پیج منظمی شناخته خواهید شد و سفارشات تبلیغ زیادی هم دریافت خواهید کرد. همچنین تبلیغاتی هم که انجام خواهید داد، بازخورد مناسبی دریافت خواهد کرد. این موضوع می‌تواند در آمار تبلیغ فعلی و دریافت سفارشات بعدی شما نقش مثبتی ایفا کند.

4. تبلیغات هر پیجی را قبول نکنید!

اگر پیج‌هایی به شما سفارش تبلیغ می‌دهند که موضوعات نامناسبی دارند یا به هر دلیل دیگری باعث می‌شوند اعتبار پیجتان زیر سوال برود، از پذیرش این سفارشات خودداری کنید. شاید قبول کردن این تبلیغات سود خوبی برایتان داشته باشد، اما اگر به اعتبار شما آسیب وارد کند، در دریافت تبلیغات بعدی به مشکل جدی برخواهید خورد و ضرر به مراتب بزرگتری را متحمل خواهید شد.

سخن پایانی

یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام انجام تبلیغات است. اما هر پیج یا اینفلوئنسر نوپایی نمی‌تواند به راحتی سفارش تبلیغات بگیرد. در این مطلب به بررسی حداقل فالوور برای تبلیغات در اینستاگرام و سایر معیارهای لازم جهت قبول کردن سفارش تبلیغ و کسب درآمد از آن پرداختیم. باتشکر از شما مخاطب گرامی که تا این قسمت از مطلب همراه ما بودید امیدواریم توانسته باشیم با بررسی نکات گفته شده به شما در انتخاب بهترین مسیر برای کسب درآمد بیشتر کمک کنیم.

شما چه معیارهای دیگری را برای ثبت سفارش تبلیغ در اینستاگرام در نظر می‌گیرید؟

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *