هر کسب و کاری که در اینستاگرام شروع به کار میکند، اولین کاری که باید انجام دهد، این است که پیج خود را بیزینسی کند. البته خیلی از افراد هستند که برای پیج شخصی خود نیز از اکانت بیزینسی استفاده میکنند. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که چگونه پیج خود را بیزینسی کنیم، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با روش این کار آشنا شوید!
راهنمای مطالعه
روشهای بیزینسی کردن پیج اینستاگرام
همانطور که گفته شد، اولین قدم برای شروع کسب و کار در اینستاگرام، تبدیل کردن پیج به یک اکانت حرفهای است؛ چون اکانتهای حرفهای امکاناتی دارند که به توسعه کسب و کارها کمک میکنند. این در حالی است که این امکانات در پیجهای شخصی وجود ندارند.
برای بیزینسی کردن پیج اینستاگرام دو روش وجود دارد:
- بیزینسی کردن پیج اینستاگرام از طریق اپلیکیشن
- بیزینسی کردن پیج اینستا از طریق سایت
در ادامه هر دو روش را به صورت کامل یاد میگیریم.
1. چگونه پیج خود را از طریق اپلیکیشن اینستاگرام بیزینسی کنیم؟
اولین راهی که برای بیزینسی کردن اینستاگرام وجود دارد، اقدام از طریق اپلیکیشن آن است. برای بیزینسی کردن اینستا از طریق برنامه اینستاگرام کافی است مراحل زیر را انجام دهید:
- وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
- در پایین صفحه روی آیکون پروفایل بزنید تا به صفحهی پروفایل بروید.
- وارد بخش Settings شوید.
- روی گزینه Account کلیک نمایید.
- گزینه Switch to professional account را انتخاب نمایید.
- در صفحه باز شده، امکانات اکانت بیزینسی برای شما نمایش داده میشود. برای ادامه روی گزینهی Continue کلیک کنید.
- در این مرحله، باید دسته بندی فعالیت خود را انتخاب کنید؛ همچنین اعلام کنید که تمایل دارید این دسته بندی در پروفایلتان برای دیگران نمایش داده شود یا خیر.
- برای ساختن پیج بیزینس اینستاگرام، گزینهی Business را انتخاب کنید.
- در این مرحله از بیزینسی کردن پیج، باید اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن، ایمیل و لوکیشن خود را ارسال نمایید. البته در صورت عدم تمایل، میتوانید با انتخاب گزینهی Next این اطلاعات را وارد نکنید و از این مرحله رد شوید.
- در صفحهی بعد، اینستاگرام از شما میخواهد در صورت تمایل به اکانت فیسبوک خود متصل شوید. میتوانید آن را بپذیرید یا از این مرحله عبور کنید.
⚠تذکر: اخیراً اینستاگرام از کاربران میخواهد برای تکمیل ساختن اکانت بیزینسی حداقل یک پست در پیجشان داشته باشند، چند نفر را فالو کرده باشند و عکس پروفایل نیز داشته باشند.
2. چگونه پیج خود را از طریق سایت اینستاگرام بیزینسی کنیم؟
پس از اینکه با روش بیزینسی کردن پیج با اپلیکیشن اینستاگرام آشنا شدیم، اکنون میخواهیم بدانیم چگونه از طریق سایت اینستاگرام پیج خود را بیزینسی کنیم. برای تبدیل پیج به حالت بیزینسی در نسخه وب اینستاگرام طبق روش زیر عمل کنید:
- وارد سایت اینستاگرام شوید.
- نام کاربری و رمز عبور پیج خود را وارد کنید.
- روی عکس پروفایل خود بزنید و گزینه Profile را انتخاب نمایید.
- روی Edit Profile بزنید.
- در ستون سمت چپ صفحه روی Switch to professional account کلیک کنید.
- گزینه Business را تیک زده و روی Next بزنید.
- دوباره روی Next کلیک کنید.
- دسته بندی فعالیت خود را انتخاب نمایید و روی Done بزنید.
- اطلاعات ارتباطی خود مثل ایمیل، شماره تلفن، آدرس را وارد کنید. (میتوانید با انتخاب گزینه Don’t use my contact info این مرحله را رد کنید.
- در مرحله آخر روی Done کلیک کنید تا ساختن پیج بیزینسی با موفقیت به پایان برسد.
⚠اینستاگرام برای حرفهای ها⚠
بیزینسی کردن پیج اولین قدم برای شروع فعالیت حرفهای در اینستاگرام است. اگر میخواهید مثل یک حرفهایها از اینستاگرام کسب درآمد کنید، در مقاله ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای راه و روش آن را یاد میگیرید!
تفاوتهای پیج بیزینسی و شخصی
قبلتر گفتیم که پیجهای بیزینسی امکاناتی دارند که پیجهای شخصی از آنها محرومند؛ اما تفاوتهای این دو دسته به این قابلیتها محدود نمیشود. در لیست زیر تفاوتهای پیج بیزینسی و پیج شخصی اینستاگرام را باهم مرور میکنیم:
- در پیج بیزینسی امکان افزودن دکمه تماس به پروفایل فراهم است اما در پیج شخصی این قابلیت در دسترس نیست!
- در پیج بیزینسی قابلیت تبلیغات رسمی اینستاگرام در دسترس است اما در پیج شخصی نه!
- در پیج بیزینسی قابلیت Branded Content در دسترس است اما در پیج شخصی نه!
- در پیج بیزینسی قابلیت همکاری مستقیم با برندهای دیگر (Partnership) در دسترس است اما در پیجهای شخصی این قابلیت وجود ندارد!
- قابلیت پاسخهای آماده (Saved Replies) و سوالات متداول (frequently asked questions) فقط در پیجهای بیزینسی در دسترس است و در پیجهای شخصی وجود ندارد!
- قابلیت تعیین حداقل سن مجاز (Minimum age) برای مشاهده پستها فقط در پیجهای بیزینسی وجود دارد!
- قابلیت فروشگاه اینستاگرام (Instagram Shop) فقط در پیجهای بیزینسی در دسترس است!
- پیج شخصی میتواند خصوصی (Private) باشد اما پیج بیزینسی حتما باید عمومی (Public) باشد!
💡نکته: مواردی که گفته شدند، همگی از تفاوتهای بین پیجهای بیزینسی و شخصی هستند. اما اصلیترین تفاوت بین این پیجها ابزار آنالیز اینستاگرام است که به کاربران پیجهای بیزینسی امکان تحلیل و بررسی مخاطبان و محتوای پیجشان را میدهد. در مقاله “چگونه view insights را فعال کنیم” نحوه استفاده از این ابزار را یاد بگیرید!
سوالات متداول
بیزینسی کردن پیج اینستاگرام چه مزایایی دارد؟
اگر پیجتان را بیزینسی کنید، میتوانید از قابلیتهایی مثل Insights، تبلیغات رسمی اینستا، فروشگاه اینستاگرام و سایر قابلیتهای گفته شده در مقاله استفاده کنید.
چگونه پیجمان را بیزینسی کنیم؟
برای بیزینسی کردن پیج دو روش از طریق اپلیکیشن و سایت اینستاگرام وجود دارد که هر دو روش در متن مقاله آموزش داده شدهاند.
نتیجه گیری
یکی از ضروریات راهاندازی کسب و کار در اینستاگرام، تبدیل پیج به حالت بیزینسی میباشد. برخی از کاربران تازه وارد اینستاگرام وقتی میخواهند کسب و کار خود را در این بازار پر تب و تاب آغاز کنند، با این سوال مواجه میشوند که چگونه پیج خود را بیزینسی کنیم؟
ما در این مقاله با دو روش به سوالا بالا پاسخ دادیم و همچنین مزیتهای بیزینسی کردن پیج اینستاگرام را معرفیی کردیم و گفتیم گه چه تفاوتهایی با پیج شخصی دارد.
امیدواریم با خواندن این مقاله به پاسخ سوالات خود رسیده باشید. چنانچه نظر، پیشنهاد، انتقاد یا هرگونه سوالی در رابطه با موضوع مقاله دارید، در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.
از همراهی شما سپاسگزاریم!
0 نظر