انتخاب صفحه
نویسنده: علی محمدی
2022-09-04

ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای برای درآمدزایی

در این مقاله یاد می‌گیرید چگونه یک پیج حرفه‌ای در اینستاگرام بسازید و در آن حرفه‌ای فعالیت کنید. از انتخاب موضوع مناسب برای درآمدزایی گرفته تا افزایش فالوور!

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

برای مشاهده لیست پیج‌های واقعی و آمار بازدیدکننده فعال وارد پنل فروشگاهی سایت شوید!

اینستاگرم در شروع فعالیتش، فقط جایی برای ارتباط بین افراد بود. اما بعدها به یک فضای رقابتی برای کسب و کارها تبدیل شد. برای موفقیت در این بازار رقابتی سخت، داشتن یک پیج حرفه ای و فعالیت مثل حرفه ای ها ضروری است. در این مقاله نحوه ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای را یاد می‌گیرد. همچنین در این مطلب آموزش می‌دهیم چگونه از این پیج کسب درآمد کنید.

راهنمای مطالعه

پیج اینستاگرام حرفه ای چیست؟

شاید وقتی از عبارت پیج اینستاگرام حرفه ای استفاده می‌کنیم، در ذهنتان پیجی یا کاربری را تصور کنید که به خوبی می‌داند چگونه از بخش‌های مختلف اینستاگرام استفاده کند. اما منظور از این عبارت در فضای کسب و کارهای اینستاگرامی، پیجی است که بداند چگونه باید در این شبکه اجتماعی به درآمد رسید. یعنی چگونه از قابلیت‌ها و پتانسیلی که اینستاگرام دارد، برای رسیدن به درآمد بهره برد.

آموزش ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای

پس ازاینکه فهمیدیم منظور از پیج حرفه ای چیست، در ادامه مقاله قصد داریم نحوه ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای را آموزش دهیم. اگر به کسب درآمد از اینستاگرام علاقه دارید، تک تک مراحل را به دقت دنبال کنید تا بدانید که چگونه می‌شود با داشتن یک پیج و فعالیت به صورت حرفه ای در آن به درآمد رسید.

1. انتخاب موضوع مناسب برای پیج

اولین قدم مهم برای ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای و کسب درآمد از آن، انتخاب موضوعی است که قرار است در پیجتان درباره آن محتوا تولید کنید. قبل از هر چیزی، این موضوع پیجتان است که به حرکات بعدی شما جهت می‌دهد. اگر زمینه‌ای را برای فعالیت خود انتخاب کنید که برای درآمدزایی چندان مناسب نباشد، مسلماً در مراحل بعدی مثل تولید محتوا یا دریافت تعامل با مشکل مواجه خواهید شد.

در ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای وقتی می‌خواهید بهترین موضوع ممکن را برای شروع فعالیت در اینستاگرام انتخاب کنید، باید عوامل متعددی را در نظر داشته باشید. اما مهم‌ترین که هنگام انتخاب زمینه فعالیت باید در نظر داشته باشید، درآمدزا بودن پیج و سرعت رشد پیج هستند. اگر موضوعی پیدا کردید که در هر دو فاکتورگفته‌شده به میزان زیادی مناسب بود، می‌توانید آن را به عنوان زمینه فعالیت خود در پیج اینستاگرام حرفه ای خود برگزینید. در ادامه هر دو مورد را بیشتر بررسی می‌کنیم.

A. پیج‌هایی که درآمدزا هستند.

گفتیم که هدف ما از ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای، کسب درآمد از اینستاگرام است. پس اگر موضوعی برای فعالیت انتخاب کنیم که به درآمدزایی منجر نشود، عملاً هزینه، زمان و انرژی خود را تلف کرده‌ایم. اگر کمی در اینستاگرام بگردید و پیج‌های مختلف را مشاهده کنید، شاید خودتان متوجه شوید که چه پیج‌هایی به منظور درآمدزایی افتتاح شده‌اند و برای این هدف مناسبند. اگر شما هم بتوانید در این موضوعات محتوای با کیفیتی تولید کنید، مطمئناً به درآمد خوبی خواهید رسید.

پیج‌هایی با موضوعاتی مثل فروشگاهی، طنز و سرگرمی، بلاگری، عکاسی و … برای کسب درآمد از اینستاگرام بسیار مناسبند. می‌گویید چرا؟ در مقاله زیر بخوانید!

از پیج اینستاگرامت به درآمد فوق العاده‌ای برس!

B. پیج‌هایی که سرعت رشد زیادی دارند.

موضوعی برای ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای، ایده‌ال ترین گزینه است که علاوه براینکه به کسب درآمد منجر می‌شود، پتانسیل آن برای رشد سریع در اینستاگرام زیاد باشد. اگر می‌خواهید خیلی سریع از اینستاگرام به درآمد برسید و برای پول درآوردن از این بازار پرسود، ماه‌ها یا حتی سال‌ها صبر نکنید، باید موضوعی را برای فعالیت انتخاب نمایید که فالوورهای آن زود رشد کند. به نظر شما چه موضوعاتی این ویژگی را دارند و خیلی سریع شما را به درآمد می‌رسانند؟
لیست این کسب و کارها را در مطلب “چه پیج هایی زود رشد میکنند” مشاهده کنید!

2. ساخت پیج اینستاگرام و تنظیم پروفایل حرفه ای

ساخت پروفایل برای پیج اینستاگرام حرفه‌ای
ساخت پروفایل برای پیج اینستاگرام حرفه‌ای

پس از این که موضوع مشخصی را برای ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای و فعالیت در آن مشخص کردید، در مرحله بعدی باید برای خود اکانت اینستاگرام بسازید و وارد این اپلیکیشن شوید. (چون ساخت اکانت در اینستاگرام بسیار ساده است، از آموزش این مورد صرف نظر می‌کنیم.)

چیزی که برای کسب و کارهای اینستاگرامی بسیار حائز اهمیت است و حتماً باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید، پروفایل پیجتان است. داشتن یک پروفایل خوب، شما را به عنوان یک کسب و کار حرفه‌ای به مخاطبان معرفی می‌کند. به همین دلیل، داشتن یک پروفایل عالی، یکی دیگر از ضروریات ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای به حساب می‌آید.

پروفایل پیج اینستاگرام از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. از نام کاربری و عکس پروفایل گرفته تا استوری‌های هایلایت و لینک بیو. شما باید در هر یک از این آیتم‌ها کسب و کار اینستاگرامی خود را به بهترین نحو به کاربران معرفی کنید. در این صورت است که خواهید توانست بیزینس خود را به مرحله کسب درآمد برسانید. در ادامه به طور مختصر هر یک از آیتم‌های مربوط به پروفایل پیج حرفه ای اینستاگرام را بررسی می‌کنیم:

A. نام کاربری

همانطور که می‌دانید نام کاربری (Username) شناسه‌ای است که میتوان با آن، کاربران مختلف را در اینستاگرام پیدا کرد. نام کاربری پیج حرفه ای اینستاگرام شما باید به گونه‌ای باشد که:

  • معرف کسب و کار و برند شما باشد.
  • کوتاه و به خاطرسپاری آن آسان باشد.
  • تنوع حروف تا حد امکان کم باشد.
  • به دسته بندی فعالیت شما مرتبط باشد تا در صفحات جستجوی اینستاگرام، جزو اولین نتایج باشد.
  • از نام پیج‌های دیگر به خصوص پیج‌های هم زمینه تقلید نشده باشد.

💡نکته: در نام (Name) پیجتان حتماً علاوه بر رعایت نکات بالا، نام کاربریتان را به فارسی هم بنویسید تا کسانی که به زبان فارسی پیجتان را جستجو می‌کنند، بتوانند آن را پیدا کنند.

B. عکس پروفایل

عکس پروفایل اینستاگرام اولین جلوه بصری است که توجه بازدیدکنندگان را هنگام بازدید از پیج شما جلب می‌کند.
با خواندن جمله بالا حتما به اهمیت عکس پروفایل پی برده‌اید. اگر عکس پروفایل مناسبی در پیجتان داشته باشید، احتمالاً بتوانید کاربران را به ماندن در پیج ترغیب کنید. اما اگر عکس پروفایلتان مناسب نباشد، این شانس برای شما تا حدودی کاهش خواهد یافت. عکس پروفایل پیج اینستاگرام حرفه ای باید:

  • مرتبط به کسب و کار و معرف برند باشد.
  • در صورت امکان از لوگوی اختصاصی برند استفاده شود.
  • از جذابیت لازم برخوردار باشد.
  • در عین جذابیت، ساده باشد.
  • با تم کلی پیجتان هماهنگ باشد.
  • در دوره‌های زمانی کوتاه تعویض نشود چون به برندینگ پیجتان آسیب می‌زند.

C. بیوگرافی

بیوگرافی بخشی است که شما می‌توانید در آن با یک متن کوتاه و چند جمله‌ای به معرفی بیشتر کسب و کار خود بپردازید. این بخش فرصت بسیار مناسبی را فراهم می‌کند تا بازدیدکنندگان را با محتوای پیجتان آشنا کرده و آن‌ها را به ماندن در پیجتان ترغیب کنید. مهم‌ترین مواردی که باید در قسمت بیوگرافی پیجتان بنویسید، عبارتند از:

  • چه محتوا، محصول یا خدماتی را ارائه می‌دهید. (هدف کسب و کار شما چیست)
  • پیج شما چه کمکی به کاربران می‌کند. (محصول یا محتوای شما می‌تواند نیازی را از کاربر رفع کند یا آن را برای مدتی سرگرم کند.)
  • مزیت رقابتی شما نسبت به رقبا.
  • شعار کسب و کارتان
  • معرفی آدرس فروشگاه (برای پیج‌های فروشگاهی)
  • آموزش کوتاه نحوه خرید محصولات یا خدمات (برای پیج‌های فروشگاهی)
  • گذاشتن لوکیشن (مرکز خرید، رستوران، مراکز خدماتی مختلف و …)
  • گذاشتن لینک وب سایت یا سایر شبکه‌های اجتماعی در بخش لینک بیو
  • گذاشتن کال تو اکشن برای کلیک روی لینک بیو

D. استوری‌های هایلایت

هایلایت کردن استوری قابلیتی است که در ابتدا برای ماندن استوری‌های مورد علاقه کاربران در پیج برای بیشتر از 24 ساعت ارائه شد. اما بعدها کسب و کارهای اینستاگرامی برای دسته‌بندی استوری‌های خود و هدایت مخاطبان و مشتریان خود به مسیرهای مختلف استفاده کردند. از استوری‌های هایلایت میتوان به منظورهای زیر استفاده کرد:

  • معرفی کسب و کار و عوامل آن
  • سوالات متداول کاربران
  • نظرات کاربران
  • معرفی محصولات برتر، محصولات محبوب
  • دسته‌بندی محصولات بر اساس جنسیت، سایز، برند و …
  • معرفی سایت یا اپلیکیشن مربوط به کسب و کار

3. تولید محتوای با کیفیت برای پیج اینستاگرام حرفه ای

راهنمای تولید محتوای حرفه‌ای در اینستاگرام
راهنمای تولید محتوای حرفه‌ای در اینستاگرام

پس از اینکه پیج اینستاگرام حرفه ای خود را ساختید، حالا وقت آن رسیده که محتواهای خود را بسازید و در پیج منتشر کنید. تولید محتوای باکیفیت هم مثل مراحل قبلی از اهمیت بسیار زیادی در پیشرفت در اینستاگرام برخوردار است. اگر شما موضوع فعالیت خوبی انتخاب کرده باشید و پروفایل پیجتان را هم به بهترین نحو تنظیم کرده باشید اما محتوای خوبی در پیج انتشار ندهید، مراحل قبلی هیچ سودی برایتان نخواهند داشت.

می‌بینیم افراد زیادی هستند که در اینستاگرام دست به تولید محتوا می‌زنند و قصد دارند از این راه به درآمد برسند. اما آیا همه آن‌ها به هدف خود می‌رسند؟ قطعاً خیر!
اگر به محتواهای افراد موفق در اینستاگرام نگاه کنیم، می‌بینیم اکثر آن‌ها خصوصیات مشترکی دارند که برای موفق ظاهر شدن یک محتوا در اینستاگرام ضروری هستند. شما هم اگر می‌خواهید محتواهایتان بازخورد خوبی از کاربران دریافت کنند، باید این موارد را رعایت کنید:

  • اینستاگرام یک فضای کاملاً تصویری است. تصاویر و ویدیوهای باکیفیت تولید کنید!
  • خلاق باشید و کپی کردن محتواهای دیگران را کنار بگذارید!
  • بهترین زمان انتشار محتوا را پیدا کنید و پست‌هایتان را در آن زمان‌ها انتشار دهید!
  • محتوای پیجتان را طبق یک تقویم محتوایی مشخص منتشر کنید!
  • استوری‌های تعاملی و ریپلای‌خور منتشر نمایید!
  • از یک تم ظاهری خاص در تولید محتوایتان استفاده کنید!
  • مخاطبان پیجتان را به خوبی بشناسید و طبق علایق آن‌ها محتوا تولید کنید!
  • محتوای اختصاصی تولید کنید که مثل آن در پیج‌های دیگر یافت نشود یا به ندرت یافت شود!

4. افزایش فالوور پیج اینستاگرام حرفه ای

افزایش فالوور پیج اینستاگرام حرفه ای
افزایش فالوور پیج اینستاگرام حرفه ای

پس از اینکه مدتی محتوای با کیفیت تولید کردید، وقت آن است که برای پیجتان بازدیدکننده جذب کنید و بازدیدکننده‌ها را با استفاده از محتوای باکیفیتی که در پیج دارید و سایر روش‌ها به فالوورهای دائمی تبدیل کنید. تمامی اقداماتی که تا به حال انجام داده‌اید، به این مرحله ختم می‌شوند. اگر نتوانید فالوورهای زیادی جذب کنید، انتخاب موضوع، ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای، تولید محتوا و سایر کارهایی که انجام داده‌اید، همگی بی‌ثمر خواهند بود. بهترین راه‌های جذب بازدیدکننده و افزایش فالوور عبارتند از:

  • تبلیغات در اینستاگرام
  • تعامل در پیج‌های همکار
  • فالو و آنفالو پیج‌های دیگر
  • جذب فالوور از شبکه‌های اجتماعی دیگر
  • استفاده از هشتگ‌ها
  • استفاده از نگ لوکیشن
  • کامنت مارکتینگ
  • جذب بازدیدکننده از اکسپلور
  • آنالیز پیج و بهبود کیفیت محتوای پیج
  • برگزاری مسابقات
  • جذب فالوور از وب سایت
  • تولید محتوای تعاملی و با پتانسیل اشتراک‌گذاری بالا

قابلیت‌های اینستاگرام برای حرفه‌ای تر شدن پیج

قابلیت های اینستاگرام برای حرفه ای شدن
قابلیت های اینستاگرام برای حرفه ای شدن

تا اینجا با مراحل اساسی ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای آشنا شدیم و دانستیم برای اینکه یک پیج حرفه ای داشته باشیم ضروری است که چه کارهایی را انجام دهیم. اما علاوه بر مراحل گفته شده، برخی قابلیت‌های اپلیکیشن اینستاگرام هستند که به شما کمک می‌کنند به صورت حرفه‌ای تر دراین شبکه اجتماعی فعالیت کنید. در این بخش از مقاله به معرفی برخی از این قابلیت‌ها می‌پردازیم:

  • فروشگاه اینستاگرام: Shop اینستاگرام قابلیتی است که پیج شما را به سایتتان متصل می‌کند تا کاربران با یک کلیک به سایت فروشگاهی شما منتقل شوند.
  • ریلز اینستاگرام: این ویدیوها طبق الگوریتم اینستاگرام پتانسیل بیشتری برای حضور در اکسپلور و دریافت بازدیدکننده دارند.
  • دکمه تماس اینستاگرام: با فعال کردن این دکمه مخاطبین پیجتان می‌توانند فقط با یک کلیک با شما تماس بگیرند با برایتان ایمیل ارسال کنند.
  • insights اینستاگرام: این ابزارآمار مربوط به مخاطبان پیج و تعاملی را که با محتوایتان دارند، نشان می‌دهد.
  • گاید اینستاگرام: از گاید اینستاگرام می‌توانید برای دسته‌بندی پست‌های مختلف در صفحه اینستاگرامتان استفاده کنید.
  • آرشیو اینستاگرام: وقتی می‌خواهید پست‌هایی را برای مدتی کوتاه از پیجتان حذف کنید و بعدا دوباره برگردانید، از این قابلیت استفاده کنید.
  • سوالات متداول: قابلیت Frequently asked questions برای پاسخدهی به سوالاتی در دایرکت است که کاربران زیادی آن‌ها را می‌پرسند.
  • پیغام خوشامدگویی: وقتی مخاطبین پیجتان برای اولین بار به شما پیامی می‌فرستند،، اینستاگرام پیام آماده‌ای را که شما تنظیم کرده‌اید، به صورت خودکار برایشان ارسال می‌کند.
  • تبلیغات رسمی اینستاگرام: می‌توانید در ازای پرداخت هزینه دلاری از خدمات تبلیغات رسمی اینستاگرام استفاده کنید.

ابزارهایی که در ساخت پیج اینستاگرام حرفه ای به شما کمک می‌کنند!

علاوه بر قابلیت‌هایی که خود اینستاگرام برای حرفه‌ای‌تر شدن در این اپلیکیشن دارد، می‌توانید از ابزارهای جانبی هم برای این منظور استفاده کنید. ابزارهایی که به شما کمک می‌کنند کیفیت محتوای پیجتان را افزایش دهید، آن را سر وقت منتشر کنید و داده‌های پیجتان را آنالیز کنید.

ابزارهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، برای افرادی که در زمینه‌های بلاگری فعالیت می‌کنند، بسیار پرکاربرد هستند. اگر شما هم می‌خواهید در پیج حرفه‌ای خود از راه بلاگری کسب درآمد کنید، می‌توانید در اولین گام این کار را از بلاگری بدون تخصص شروع کنید. در مقاله مقابل بیشتر در این باره بخوانید: بلاگری بدون تخصص

بهترین ابزارهای موجود برای استفاده در پیج اینستاگرام حرفه ای در لیست‌های زیر آمده‌اند:

ابزارهای ویرایش عکس

Picsart
Pixlr
Snapseed
Canva
Vsco
Coolgram
برنامه‌های ادیت عکس

ابزارهای ویرایش ویدیو

Inshot
Videoshow
Kinemaster
Filmorago
Vivavideo
Pinnacle Studio
برنامه‌های ادیت ویدیو

ابزارهای آنالیز پیج

Pixlee
Iconosquare
Falcon
Squarelovin
برنامه‌های آنالیز پیج

ابزار ارسال پست زمانبندی شده

Creator Studio
ابزار ارسال پست زمانبدی شده

سوالات متداول

پیج اینستاگرام حرفه ای چیست؟

پیجی است که بتوان با فعالیت حرفه‌ای در آن به کسب درآمد از اینستاگرام رسید.

چگونه از پیج اینستاگرام حرفه ای به درآمد برسیم؟

با انتخاب موضوع مناسب، تولید محتوای باکیفیت و افزایش فالوور می‌توانید راه‌های مختلفی برای کسب درآمد پیش روی خود ببینید.

نتیجه گیری

کسب درآمد از اینستاگرام چیزی است که این روزها خیلی از افراد به دنبال آن هستند اما تعداد خیلی کمی به آن دست پیدا می‌کنند؛ حلقه گم‌شده این مسیر، ساخت یک پیج اینستاگرام حرفه ای و فعالیت حرفه‌ای در آن است. در این مقاله گفتیم که برای داشتن یک پیج حرفه به چه چیزهایی نیاز دارید و برای رسیدن به آن‌ها باید به چه نحو عمل کنید. از انتخاب موضوع پیج گرفته تا افزایش فالوور و ابزارهای مدیریت حرفه ای پیج اینستاگرام.

امیدواریم مطالبی که در این مقاله خواندید برایتان مفید بوده و استفاده لازم را برده باشید. لطفاً نظرات، پیشنهادات و انتقاداتتان را در این درباره در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در رابطه با موضوع این مقاله دارید، می‌توانید در همین بخش مطرح کنید. منتظرتان هستیم.

از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم!

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *