انتخاب صفحه
نویسنده: علی محمدی
2022-09-06

تبلیغات رایگان در اینستاگرام (11 روش برای پیج‌های نوپا)

اگر می‌خواهید بدون هزینه پیجتان را در اینستاگرام تبلیغ کنید، اینجا با بهترین روش‌های تبلیغات رایگان اینستاگرام آشنا می‌شوید. از تبادل شات تا پست مشترک!

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

برای مشاهده لیست پیج‌های واقعی و آمار بازدیدکننده فعال وارد پنل فروشگاهی سایت شوید!

همه ما می‌دانیم که تبلیغات در اینستاگرام تا چه حد در پیشرفت کسب و کارهای فعال در این شبکه اجتماعی موثر است. اما طبیعتاً خیلی از کسب و کارها در ابتدای راهشان بودجه کافی برای انجام تبلیغات با هزینه بالا در اینستاگرام را ندارند و به دنبال تبلیغات با هزینه پایین یا حتی رایگان هستند. در این مقاله با انواع روش‌های تبلیغات رایگان در اینستاگرام آشنا می‌شوید و می‌گیرید که چگونه با استفاده از آن‌ها پیجتان را رو به جلو حرکت دهید. با ما همراه باشید!

راهنمای مطالعه

قبل از تبلیغات در اینستاگرام، این کار را انجام دهید!

نکته بسیار مهمی که قبل از شروع تبلیغات در اینستاگرام باید به آن توجه کنید، این است که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید. همه پیج‌های اینستاگرامی، پتانسیل یکسانی برای پیشرفت در این فضا ندارند. اگر روی برخی موضوعات با استفاده از تبلیغات سرمایه‌گذاری شود، بازدهی به مراتب بالاتری خواهند داشت و درآمد بیشتری از آن‌ها کسب خواهید کرد. در مقاله زیر با این پیج‌ها آشنا شوید:

انواع تبلیغات رایگان در اینستاگرام

روش های رایگان تبلیغات در اینستاگرام
روش های رایگان تبلیغات اینستاگرام

اگر به دنبال تبلیغات رایگان در اینستاگرام هستید، باید پس از آشنایی با روش‌های متفاوت، گزینه مناسب خود را برگزینید و با استفاده از آن، پیجتان را به جامعه هدف خود بشناسانید. برخی از این روش‌ها برای پیج‌های با موضوعات عمومی مناسب‌ترند و بعضی دیگر برای پیج‌هایی تخصصی‌تر. در ادامه با راه‌های مختلف تبلیغات رایگان اینستاگرام آشنا می‌شویم:

1. تبادل شات

تبادل شات، روش تبلیغاتی است که در آن دو پیج، یکدیگر را در پست یا استوری منشن می‌کنند و با این روش، پیج‌های همدیگر را به مخاطبینشان خود معرفی می‌کنند. درتبلیغات به این روش، معمولاً پیج‌ها فالوورهای نزدیکی دارند و به همین دلیل هزینه‌ای به عنوان حق تبلیغ بین آن‌ها رد و بدل نمی‌شود.

مزیت تبلیغات رایگان در اینستاگرام به روش تبادل شات در اینستاگرام بازدهی زیاد آن در تبدیل بازدیدکننده‌ها به فالوور است. دلیل این بازدهی بالا این است که این نوع از تبلیغات اکثراً بین دو پیج هم زمینه صورت می‌گیرد.؛ بنابر این فالوورهای آن‌ها هم سلیقه و علایق مشترکی در زمینه کاری این دو پیج دارند و احتمال فالو کردن یک پیج دیگر با همین موضوع توسط این افراد خیلی زیاد است. البته باید به کیفیت محتوای پیجتان هم توجه داشته باشید تا بازدهی تبلیغاتتان کاهش نیابد.

2. تبلیغات رایگان در اینستاگرام با دایرکت انبوه

دایرکت انبود اصطلاحی است که برای ارسال یک پیام خاص به دایرکت تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام به کار می‌رود. در گفتگوهای عادی میان کاربران اینستاگرام به ندرت چنین پیام‌هایی ارسال می‌شود و کاربرد دایرکت انبوه معمولاً در تبلیغات پیج‌های اینستاگرامی است. تبلیغات رایگان در اینستاگرام به روش دایرکت انبوه به این صورت است که یک پیام تبلیغاتی آماده طراحی شده و به دایرکت شخصی جامعه هدف ارسال می‌شود.

در تبلیغات به روش دایرکت انبوه باید به این نکته توجه داشت که ارسال دایرکت در اینستاگرام با محدودیت‌هایی مواجه است و اگر از تعداد خاصی در روز فراتر رود، باعث محدود شدن فعالیت پیج و شاید بسته شدن آن شود. طبق آخرین بررسی‌های انجام‌شده، محدودیت ارسال پیام دایرکت در اینستاگرام، بین 50 تا 70 پیام در روز است. البته این تعداد برای پیج‌های تازه تاسیس کمتر است. پس در انجام این نوع ازز تبلیغات احتیاط کنید تا پیجتان با مشکل مواجه نشود.

3. تبلیغات رایگان در اینستاگرام با کامنت مارکتینگ

روش دیگری که برای تبلیغات رایگان در اینستاگرام به کار می‌رود، به کامنت مارکتینگ معروف است. همانطور که از نام این روش پیداست، از کامنت گذاشتن برای شناساندن پیج به افراد جامعه هدف استفاده می‌شود. در این روش شما باید با گذاشتن کامنت‌های تخصصی و جذاب در پیج‌های دیگر، کاربران آن‌ها را برای بازدید از پیجتان کنجکاو کرده و در مرحله بعدی با محتوای پیجتان، آن‌ها را به فالوورهای دائمی تبدیل نمایید.

در کامنت مارکتینگ اینستاگرام باید به این نکته توجه داشته باشید که این روزها دیگر گذاشتن کامنت‌های کلیشه‌ای مثل “از پیج منم دیدن کنید” یا “پست آخرمو ببین چی گذاشتم” مسلماً نمی‌تواند نظر کاربران را جلب کند. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از این روش تبلیغاتی دریافت کنید، باید با گذاشتن کامنت‌هایی که نشان‌دهنده تخصص شما هستند، توجه کاربران را به پیجتان جلب کنید؛ حتی اگر تخصص شما در زمینه‌های عمومی مثل طنز و سرگرمی باشد.

4. برگزاری مسابقه اینستاگرامی

برگزاری مسابقات روشی دیگر از تبلیغات رایگان در اینستاگرام محسوب می‌شود که در آن باید با طراحی یک چالش، فالوورهای پیجتان را به دعوت دوستانشان به شرکت در این چالش ترغیب کنید. البته در برگزاری مسابقات اینستاگرامی باید به تعداد فالوورهای خود توجه داشته باشید و بر اساس آن تصمیم بگیرید که چه نوع مسابقه‌ای را میزبانی کنید.

اگر بخواهیم برای برگزاری مسابقات با فالوور کم مثال بزنیم، می‌‍توانیم بگوییم پیج‌هایی که فالووهای زیادی ندارند، مسابقه‌ای برگزار می‌کنند و در آن از فالوورهای پیجشان می‌خواهند عکس‌هایی از خودشان ارسال کنند. تصویری که بیشترین رای را بیاورد، برنده چالش خواهد بود و جایزه مسابقه را خواهد برد. طبیعتاً شرکت‌کنندگان برای بردن مسابقه، استوری‌های مسابقه را به دوستانشان خواهند فرستاد تا رای جمع کنند؛ پس آن‌ها هم با پیج آشنا خواهند شد و شاید پیج را فالو کنند؛ به این ترتیب پیج برگزارکننده مسابقه به صورت رایگان تبلیغ خواهد شد.

5. تبلیغات رایگان در اینستاگرام با پست مشترک

پست مشترک قابلیت جدیدی از اپلیکیشن اینستاگرام است که در آپدیت‌های اخیر ارائه شده است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید یک پست را به صورت مشترک و همزمان در دو پیج انتشار دهید. در این صورت پروفایل هر دو پیج به عنوان منتشرکنندگان پست به فالوورهای پیج‌ها نشان داده خواهد شد و با کلیک روی عکس پروفایل هر یک از پیج‌ها خواهند توانست به پست‌های دیگر هم دسترسی داشته باشند.

پست مشترک یا همان پست دو نفره اینستاگرام می‌تواند به عنوان یکی از بهترین روش‌های تبلیغات رایگان در اینستاگرام به کار گرفته شود؛ به شرطی که برخی موارد در نظر گرفته شوند. اگر می‌خواهید از این قابلیت برای شناساندن پیج خود به جامعه هدفتان استفاده کنید، به موارد زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • پست مشترک را با پیج‌های هم زمینه منتشر کنید!
  • با پیج‌هایی پست دو نفره انتشار دهید که فالوورهای یکسانی داشته باشید!
  • از محتوای جذابی در این پست‌ها استفاده نمایید!
  • مخاطبین را به تعامل (لایک، کامنت، سیو وشیر) تشویق نمایید تا بتوانید بازدید بیشتری از طریق این نوع تبلیغات دریافت کنید!
  • بازدهی تبلیغات با این روش را ارزیابی کنید و از نتایج به دست آمده در تبلیغات بعدی استفاده کنید!

6. تولید محتوای قابل اشتراک

ضروری نیست که همیشه تبلیغات در خارج از محیط پیج صورت گیرد. یکی از روش‌های تبلیغات رایگان در اینستاگرام تولید محتوایی است که پتانسیل اشتراک‌گذاری بالایی داشته باشد؛ یعنی کاربران زیادی آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند. وقتی پست‌های و استوری‌های پیجتان برای افراد دیگری ارسال شد، آن‌ها هم با پیج شما آشنا می‌شوند و شاید پیجتان را فالو کردند. در این صورت بدون صرف زمان و انرژی اضافی و فقط با تولید محتوای خلاقانه می‌توانید پیجتان را تبلیغ کنید.

برای تولید محتوایی که پتانسیل اشتراک‌گذاری زیادی داشته باشد، از راهکارها و ترفندهای زیر استفاده کنید:

  • انتشار محتوا در زمان مناسب برای افزایش بازدیدها
  • تولید محتوا بر اساس علایق مخاطبین پیج
  • استفاده از عنوان‌ها و کپشن‌های جذاب برای پست‌ها
  • بهره بردن از هشتگ‌های مرتبط با موضوع پست
  • انتشار محتوای بروز و ترند فضای مجازی

7. تبلیغات رایگان در اینستاگرام با اکسپلور

آخرین روش تبلیغات رایگان در اینستاگرام که در این مقاله آموزش می‌دهیم، فرستادن پست‌ها به اکسپلور است. اکسپلور اینستاگرام صفحه‌ای از این اپلیکیشن است که کاربران می‌توانند بهترین پست‌های موجود در زمینه مورد علاقه‌شان را در آن ببینند. پس طبیعی است که اگر پستی از یک پیج به این صفحه راه پیدا کند، می‌تواند بازدید بسیار زیادی دریافت کند، آن هم از مخاطبین جدید!

اگر بتوانید پست‌هایی در پیجتان منتشر کنید که به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنند، از این طریق بازدیدهای بسیار زیادی را به صورت رایگان جذب می‌کنید. البته مزیت بزرگ این روش تبلیغاتی هدفمند بودن آن است. همانطور که گفته شد، پست‌ها در اکسپلور افراد علاقه‌مند به موضوعات خودشان قرار می‌گیرند؛ بنابر این اگر افراد از طریق پست‌ها، از پیج بازدید کنند، احتمال فالو کردن آن زیاد خواهد بود. بهترین روش‌های بردن پست به اکسپلور در لیست زیر آمده‌اند:

  • ساخت معماری صفحه اکسپلور
  • انتشار محتوای ویروسی
  • تولید محتوای تعاملی
  • استفاده از ریلز اینستاگرام
  • استفاده از هشتگ‌های مرتبط در پست‌ها
  • استفاده از تصویرهای مرتبط با زمینه فعالیت پیج
  • استفاده از کلمات کلیدی در محتوای متنی
  • استفاده از کلمات رایج کسب و کار در صوت ویدیوهای پیج
  • استفاده نکردن از محتوای غیرمجاز در پست‌ها

کسب درآمد از تبلیغات اینستاگرام

پس از اینکه پیجتان کمی رشد کرد، می‌توانید خودتان هم از طریق پذیرش سفارش تبلیغات به درآمد برسید. شاید با خود بگویید که برای کسب درآمد از تبلیغات به فالوورهای خیلی زیادی نیاز دارید. اما در مقاله زیر یاد می‌گیرید که چگونه با فالوور کم سفارش تبلیغ گیرید.

روش های پولی تبلیغات اینستاگرام
تبلیغات پولی اینستاگرام

تا این بخش از مقاله با روش‌های مختلف تبلیغات رایگان در اینستاگرام آشنا شدیم و دانستیم که هر کدام چگونه می‌توانند برای پیج ما مفید باشند. در ادامه مقاله می‌خواهیم سایر روش‌های تبلیغاتی را باهم مرور کنیم. البته در نگارش این روش‌ها هم سعی شده است تا از کم هزینه‌ترین تا پرهزینه‌ترین روش پیش برویم.

1. تبلیغات با محتوای اختصاصی

این روش که می‌شود گفت پرکاربردترین نوع تبلیغات در بین تبلیغات پولی اینستاگرام به شما می‌رود، محتوای تبلیغاتی خود را در اختیار پیج تبلیغ‌کننده قرار می‌دهید تا آن را در ازای پرداخت مبلغی که قبلاً توافق کرده‌اید، در پیجش انتشار دهد. این محتوای تبلیغاتی می‌تواند یک یا چند تا از پست‌های فعلی پیجتان باشد یا یک محتوای کاملاً جداگانه. نکته این نوع تبلیغات این است که محتوای تبلیغاتی را خودتان به پیج تبلیغ‌کننده ارسال می‌کنید.

هزینه تبلیغات با روش گفته‌شده به موارد متعددی بستگی دارد که میتوان از مهم‌ترین آن‌ها به تعداد فالوورهای پیج و بازدیدکنندگان پست‌ها اشاره کرد. هرچه میزان مخاطبین واقعی پیج و بازدیدهای پست‌ها بیشتر باشد، هزینه تبلیغات نیز بیشتر خواهد بود. از موارد دیگر موثر در تبلیغ میتوان موارد زیر را نام برد:

  • نرخ تعامل پیج
  • زمینه فعالیت پیج
  • اعتبار و سابقه پیج
  • میزان بازدید دریافتی پیج از اکسپلور
  • میزان فعالیت پیج در امر تولید محتوا

2. همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی

آژانس‌های تبلیغاتی موسسه‌هایی هستند که در ازای دریافت مبلغی از شما، برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی برند شما را بر عهده می‌گیرند و موفقیت آن را تا حدود زیادی تضمین می‌کنند. مزیت بزرگ همکاری با آژانس‌های تبلیغات اینستاگرامی این است که این آژانس‌ها با پیج‌های پرمخاطب زیادی قرارداد دارند و می‌دانند که کدام پیج‌ها برای تبلیغات و پیشرفت پیج شما مناسب هستند. از معایب آن‌ها هم می‌توان به هزینه‌های نسبتاً زیادشان اشاره کرد؛ به طوری که معمولاً برندها با آن‌ها همکاری می‌کنند، نه کسب و کارهای کوچک و نوپا.

3. اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام

اینفلوئنسرهای اینستاگرامی به افراد مشهور فعال در این شبکه اجتماعی گفته می‌شود که به دلیل داشتن مخاطبین زیاد در پیجشان می‌توانند در جامعه مجازی تاثیرگذار ظاهر شوند. یکی از منابع درآمد این اشخاص، تبلیغاتی است که انجام می‌دهند. همکاری با برندها و کسب و کارها توسط این افراد به این شکل است که در ازای دریافت مبلغی، خرید محصولات یا استفاده از خدمات یک برند خاص را به مخاطبین خود توصیه می‌کنند.

این افراد به دلیل تخصص و شهرتی که دارند، می‌توانند به خط فکری مخاطبینشان جهت دهند. برندها هم از این موضوع به خوبی آگاهند و از آن برای تبلیغات محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. این نوع از تبلیغات اینستاگرام به دلیل هزینه زیادی که می‌طلبد، معمولاً مورد استفاده کسب و کارهای کوچک قرار نمی‌گیرد و بیشتر برندهای بزرگ و با نام و نشان از آن استفاده می‌کنند. نمونه آن را می‌توانید در استفاده برندهای محصولات خوراکی از بازیگران مشهور مشاهده نمایید.

4. تبلیغات رسمی اینستاگرام

آخرین مورد از تبلیغات اینستاگرام که در این مقاله معرفی می‌کنیم، تبلیغات رسمی اینستاگرام است. در این نوع تبلیغات، پس از انتشار پست می‌توانید با لمس گزینه Boost و طی کردن مراحلی که مربوط به انتخاب نوع کمپین و پرداخت هزینه تبلیغات است، کمپین خود را به مرحله اجرا برسانید. مزیت این تبلیغات رسمی اینستاگرام، هدفمند بودن آن است. اگر به مراحل انتخاب نوع مپین دقت کرده باشید، می‌بینید که دقیقاً انتخاب جامعه هدف تبلیغات در کنترل خود شماست. واریز مبلغ دلاری برای کاربران ایرانی ممکن نیست، اما سایت‌هایی هستند که می‌توانید این کار را به آن‌ها بسپارید.

سوالات متداول

چطور پیج اینستاگرام رو رایگان تبلیغ کنم؟

برای تبلیغات رایگان در اینستاگرام از روش‌های تبادل شات، دایرکت انبوه و سایر روش‌های گفته شده در مقاله استفاده کنید!

نتیجه گیری

تبلیغات رایگان در اینستاگرام از این جهت برای کسب و کارهای تازه تاسیس مهم است که به آن‌ها کمک کند تا زمانی که بودجه خوبی برای تبلیغات ندارند، از این طریق فالوورهای خود را افزایش دهند. در این مقاله روش‌های مختلف تبلیغات بدون سرمایه در اینستاگرام را آموزش دادیم. همچنین در بخش‌های بعدی به سایر روش‌های تبلیغات هم اشاره کردیم تا در ادامه راه کسب و کارتان بتوانید از آن‌ها هم استفاده کنید.

امیدواریم مطالبی که در این مقاله خواندید، برایتان مفید بوده و استفاده لازم را برده باشید. لطفاً نظرات، پیشنهادات و انتقاداتتان را در این درباره در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در رابطه با موضوع این مقاله دارید، می‌توانید در همین بخش مطرح کنید. منتظرتان هستیم.

از همراهی شما بی‌نهایت سپاسگزاریم!

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *