انتخاب صفحه
نویسنده: علی محمدی
2022-09-11

چطور پستمون بره اکسپلور؟ 13 ترفند طلایی

در این مقاله بهترین روش‌های رفتن به اکسپلور اینستاگرام را یاد می‌گیرید تا به صورت کاملاً رایگان، هزاران بازدیدکننده هدفمند به پیجتان جذب کنید!

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

برای مشاهده لیست پیج‌های واقعی و آمار بازدیدکننده فعال وارد پنل فروشگاهی سایت شوید!

همه کاربران اینستاگرام به ویژه کسب و کارهای اینستاگرامی به خوبی می‌دانند که رفتن پست‌های یک پیج به اکسپلور می‌تواند سکوی پرتابی برای پیشرفت پیج باشد. به همین دلیل است که همه اکانت‌ها سعی دارند پست‌های خود را به این صفحه برسانند و از آن بازدید جذب کنند. اگر شما هم از خود می‌پرسید چطور پستمون بره اکسپلور اما پاسخ خوبی برای آن پیدا نمی‌کنید، تا انتهای این مقاله با ما باشید تا با 13 روش بردن پست به اکسپلور آشنا شوید!

راهنمای مطالعه

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اگر حتی برای چند روز از اینستاگرام استفاده کرده باشید، قطعاً با صفحه اکسپلور آشنایی دارید. اکسپلور، صفحه‌ای از شبکه اجتماعی اینستاگرام است که کاربران آن، پست‌هایی را بر اساس علایق و سلیقه خودشان مشاهده می‌کنند.

⚠تذکر⚠

اکسپلور فقط یکی از راه‌های پیشرفت پیج‌های کاری است. دیگر ترفندهای پیشرفت پیج اینستاگرام را در مقاله زیر بخوانید: چگونه پیج کاری خود را بالا ببریم

اما اینستاگرام از کجا می‌داند که کاربران به چه پست‌هایی علاقه‌مند هستند؟ و ما چطور باید پستمون رو به اکسپلور ببریم؟

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

برای رسیدن به جواب سوال چطور پستمون بره اکسپلور، ابتدا باید با نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام آشنا شویم. الگوریتم اینستاگرام، سیستمی است که تصمیم می‌گیرد تا کدام پست‌ها به اکسپلور بروند و در صفحه اکسپلور کدام کاربران قرار بگیرند. اگر با ساز و کار الگوریتم اینستاگرام آشنا شویم، بهتر می‌توانیم پست‌هایمان را به اکسپلور ببریم.

اکسپلور اینستاگرام ابتدا بر اساس یک سری از رفتارهای کاربران، علایق آن‌ها را تشخیص می‌دهد و در حافظه خود ذخیره می‌کند تا در آینده پست‌هایی را که با علایق آن‌ها همخوانی داشته باشد، در صفحه اکسپلورشان قرار دهد. اما علایق کاربران از کدام فعالیت‌ها قابل تشخیص هستند؟

عوامل موثر بر تشخیص علایق کاربران توسط الگوریتم اکسپلور
عوامل موثر بر تشخیص علایق کاربران توسط الگوریتم اکسپلور
  • پیج‌هایی که فالو می‌کنند!
  • هشتگ‌هایی که فالو می‌کنند!
  • پست‌هایی و استوری‌هایی که با آن‌ها تعامل دارند! (لایک، کامنت، سیو، ریپلای و …)
  • جستجوهایی که انجام می‌دهند!
  • تایمی که برای تماشای ویدیوها صرف می‌کنند!
  • پیج‌هایی که بلاک و ریپورت می‌کنند! (به این موضوعات علاقه ندارند)

الگوریتم اینستاگرام بر اساس موارد بالا علایق کاربران را تشخیص می‌دهد و بر اساس آن‌ها پست‌های مورد علاقه‌شان را به آن‌ها نشان ‌می‌دهد. اما سوال بعدی این است که اینستاگرام چگونه موضوع پست‌ها را تشخیص می‌دهد؟ به عنوان مثال چگونه می‌فهمد یک ویدیو مربوط به فوتبال است یا یک پست مرتبط به طبیعت؟

اینستاگرام برای تشخیص موضوع پست‌ها و استوری‌های اینستاگرامی از سیستم پردازش محتوا استفاده می‌کند. این سیستم با تفکیک محتواها به اجزای کوچکتر می‌تواند تشخیص دهد که هر محتوا درباره چه موضوعی است.

  1. سیستم پردازش تصویر: با تفکیک تصویر به المان‌های تصویری کوچکتر می‌تواند تشخیص دهد که یک پست تصویری یا ویدیویی در ارتباط با چه موضوعی است!
  2. سیستم پردازش صوت: با تفکیک صوت به کلمات کوچکتر و تشخیص کلمات کلیدی هر دسته‌بندی موضوعی، زمینه مرتبط با صوت را مشخص می‌کند!
  3. سیستم پردازش متن: با استفاده از کلمات کلیدی هر زمینه خاص، مشخص می‌کند که هر متن به چه موضوعی ارتباط دارد!

روش‌های بردن پست به اکسپلور اینستاگرام

تا این بخش از مقاله با ماهیت صفحه اکسپلور و الگوریتم اکسپلور اینستاگرام آشنا شدیم. اما در ادامه مطلب می‌خواهیم روش‌های رفتن پست به اکسپلور را معرفی کنیم. راهکارهایی که در ادامه می‌خوانید همگی تست شده‌اند و کارایی آن‌ها ثابت شده است. البته بنا به زمینه فعالیت شما ممکن است تاثیر برخی از موارد زیر بیشتر و برخی کمتر باشد.

روش های بردن پست به اکسپلور اینستاگرام
بهترین روش‌های فرستادن پست به اکسپلور اینستاگرام

1. استفاده از تصویرهای مرتبط با زمینه فعالیت پیج

همانطور که متوجه شدید سیستم پردازش تصویر، پست‌ها را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کرده و بر اساس آن‌ها موضوع محتوا را تشخیص می‌دهد. پس هر چقدر در تصاویر پست‌هایتان از المان‌های تصویری استفاده کنید که به کسب و کارتان مربوط باشد، بیشتر می‌توانید از این سیستم به نفع خود استفاده کنید. در این صورت احتمال اینکه پست‌هایتان به اکسپلور بروند، افزایش خواهد یافت.

فرض کنید می‌خواهید یک پست مربوط به عکاسی منتشر کنید. هرچقدر در این پست از تصاویری از مثل دوربین عکاسی، لنز دوربین، قاب عکس، پایه دوربین و موارد مشابه استفاده کنید، الگوریتم اکسپلور بهتر می‌تواند موضوع پست را تشخیص داده و در صفحه اکسپلور افراد علاقه‌مند قرار دهد.

💡نکته: برخی موضوعات پتانسیل بیشتری برای رفتن به اکسپلور و دریافت بازدیدکننده دارند. اگر پیج شما هم جزو این موضوعات باشد، می‌توانید بیشترین بازدهی را از اکسپلور بگیرید. لیست این موضوعات را در مقاله چه پیج هایی زود رشد میکنند، مشاهده نمایید!

2. استفاده از کلمات کلیدی در محتوای متنی

سیستم پردازش متن هم دقیقا مثل سیستم پردازش تصویر، از اجزای کوچک‌شده محتوا برای تشخیص موضوع پست استفاده می‌کند. پس هرچقدر در محتوای متنی خود از کلماتی استفاده کنید که به موضوع پیجتان نزدیک‌تر باشد، بیشتر خواهید توانست از الگوریتم اینستاگرام استفاده کرده و پست‌هایتان را به اکسپلور ببرید.

تصور کنید یک پیج در زمینه اتومبیل دارید و می‌خواهید پست‌هایی که در پیجتان منتشر می‌کنید، به اکسپلور بروند. ضروری است که در متن کپشن یا متنی که روی تصویر نوشته می‌شود، از کلماتی همچون ماشین، اتومبیل، موتور، تایر، بدنه و … استفاده شود. چون این‌ها کلمات کلیدی موضوع فعالیت شما هستند و به اکسپلور کمک می‌کنند تا موضوع پست را بهتر و آسانتر تشخیص دهد.

3. استفاده از کلمات رایج کسب و کار در صوت ویدیوهای پیج

دقیقاً مثل دو مورد قبلی استفاده از المان‌هایی که به کسب و کار شما مربوط باشند، می‌تواند این سیگنال را به الگوریتم اینستاگرام بفرستد که این محتوا به چه زمینه‌ای مرتبط است. در صوت محتواهای خود هم باید از کلماتی استفاده کنید که نزدیکترین ارتباط را به زمینه فعالیت پیجتان داشته باشند.

اگر یک پیج در زمینه تولید محتوای ورزشی داشته باشید، باید در پست‌های مختلف از صوت‌هایی استفاده کنید که شامل کلماتی مثل توپ، شوت، امتیاز، گل، پوئن، فوتبال، والیبال، بسکتبال و .. باشند. در صورت رعایت این مورد و دو مورد قبلی، الگوریتم اکسپلور به بهترین شکل خواهد توانست موضوع پیجتان را تشخیص داده و پست‌هایتان را به اکسپلور ببرد.

4. استفاده نکردن از محتوای غیرمجاز در پست‌ها

همانطور که گفتیم باید از تصاویر، صوت‌ها و کلماتی استفاده کنید که به موضوع پیجتان مربوط باشند، برخی موارد هستند که استفاده از آن‌ها در محتوای پست‌های اینستاگرامی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. این کلمات به نوعی “ممنوعه” هستند و در صورت استفاده از آن‌ها، رفتن پست‌ها به اکسپلور با مشکل مواجه می‌شود. البته این کلمات و تصاویر به صورت رسمی از طرف اینستاگرام ممنوعه اعلام نشده‌اند اما به صورت تجربی ثابت شده است که استفاده از آن‌ها نتیجه خوبی در پی ندارد.

معمولاً توصیه می‌شود از کلماتی مثل جنگ، قتل، خودکشی، اسلحه و موارد مشابه استفاده نشود. چون طبق سیاست‌های اینستاگرام، این شبکه اجتماعی با ترویج خشونت مخالف است. کلماتی مثل قرعه کشی، جایزه، پول، لاتاری و امثال آن‌ها نیز چون احتمال کلاهبرداری از کاربران وجود دارد، معمولاً توصیه می‌شود مورد استفاده قرار نگیرند. همچنین محتواهای خشونت‌آمیز، پورنوگرافی، نژادپرستی و سیاسی معمولاً توسط اینستاگرام شناسایی و حذف می‌شوند.

💡نکته: برخی پیج‌ها با بر هم زدن ترتیب حروف در کلمات، الگوریتم اینستاگرام را دور زده و از کلمات ممنوعه استفاده می‌کنند. به عنوان مثال به این صورت از کلمه قرعه‌کشی استفاده می‌کنند: ق.رعه ک.شی

5. استفاده از ریلز اینستاگرام

اگر به دنبال پاسخ ساده‌ای برای سوال “چطور پستمون بره اکسپلور؟” هستید، ریلز گزینه مناسبی برای شماست. ریلز اینستاگرام (Reels) قابلیتی است که میتوان با آن ویدیوهای کوتاه را در این شبکه اجتماعی منتشر کرد. از آنجا که این قابلیت برای رقابت با ویدیوهای تیک تاک ارائه شده است، الگوریتم اکسپلور از کاربران منتشرکننده این ویدیوها حمایت می‌کند و ویدیوهایشان را سریعتر در اکسپلور قرار می‌دهد. پس اگر می‌خواهید در پیجتان ویدیوهای کوتاه منتشر کنید، حتماً از قابلیت ریلز اینستاگرام استفاده نمایید.

6. ساخت معماری صفحه اکسپلور

معماری صفحه اکسپلور شما، تاثیر بسیار زیادی در این موضوع دارد که پست‌های شما به اکسپلور بروند یا خیر. در واقع اگر اکسپلور خود شما درباره کسب و کارتان نباشد، پست‌هایتان به صفحه اکسپلور افراد علاقه‌مند به زمینه فعالیتتان راه پیدا نخواهند کرد. اگر در صفحه اکسپلورتان پست‌هایی را می‌بینید که به موضوع پیجتان بی‌ربط هستند، با اقدامات زیر می‌توانید معماری اکسپلور خود را بهبود ببخشید:

  • فالو کردن پیج‌های هم زمینه و تعامل با آن‌ها
  • فالو کردن هشتگ‌های مرتبط
  • تعامل با پست‌های مرتبط با زمینه پیج (لایک، کامنت، سیو و شیر)

7. تولید محتوای تعاملی

اگر هنوز می‌پرسید “چطور پستمون بره اکسپلور؟” باید جواب خود را در “تعامل فالوورها” پیدا کنید. اگر شما محتوایی تولید کنید و تعاملی دریافت نکنید، محتوایتان ارزشی نخواهد داشت و بالاعکس؛ اگر بتوانید پست‌هایی منتشر کنید که تعامل زیادی از کاربران دریافت کنند، قطعاً این پست‌ها به اکسپلور خواهند رفت. وقتی هم که به اکسپلور بروند، بازدید و تعامل چند برابری دریافت خواهند کرد. برخی محتواها هستند که نوع خاصی از تعامل را هدف قرار می‌دهند؛ مثلاً سیو یا شیر. اگر بتوانید علاوه بر لایک و کامنت، سیو و شیر پست‌ها را هم افزایش دهید، رفتن پست‌هایتان به اکسپلور حتمی است.

8. انتشار محتوای ویروسی

محتوای ویروسی اصطلاحی است که به محتواهای با پتانسیل اشتراک‌گذاری بالا گفته می‌شود. همانطور که گفتیم، تعامل زیاد، کلید اصلی موفقیت در اینستاگرام و همچنین رفتن پست‌ها به اکسپلور است. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعامل در اینستاگرام اشتراک گذاری است. اهمیت اشتراک گذاری وقتی معلوم می‌شود که بدانیم باعث خواهد شد سایر فاکتورهای تعامل مثل لایک، کامنت و سیو هم افزایش یابند. وقتی پستی به اشتراک گذاشته می‌شود، توسط دیگران هم دیده می‌شود و تعامل بیشتری دریافت می‌کند.

از انواع محتواهای ویروسی میتوان مسائل ترند جامعه را مثال زد. وقتی یک موضوع در جامعه یا حتی در سطح جهان، مهم می‌شود، کاربران دوست دارند محتواهای مربوط با آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند؛ این محتوا می‌تواند خبری باشد یا واکنشی طنز نسبت به آن خبر؛ به خلاقیت شما بستگی دارد. مثال دیگر برای محتواهای ویروسی می‌تواند برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌هایی باشند که در یک دوره زمانی خاص از محبوبیت بالایی برخوردار می‌شوند.

9. قرعه کشی بین تعامل‌کنندگان در ساعت اول انتشار پست

تعامل در ساعت اولیه انتشار پست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طوری که الگوریتم اکپسلور بر اساس تعامل صورت‌گرفته در این زمان تصمیم می‌گیرد که پست به اکسپلور برود یا نه. اگر تعامل خوبی در این زمان دریافت کرد، شانس حضور آن در اکسپلور بسیار زیاد خواهد بود، در غیر اینصورت نخواهد توانست به اکسپلور برود.

برای اینکه تعامل پست را در یک ساعت اول انتشار پست افزایش دهید و پست خود را به اکسپلور ببرید، می‌توانید بین کسانی که در این زمان پستتان را لایک می‌کنند یا برای آن کامنت می‌گذارند، قرعه کشی کنید و به چند نفر آن‌ها جایزه‌ای را اهدا کنید. این ترفند می‌تواند تعامل پست را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد و پستتان را به اکسپلور بفرستد. یادتان باشد که قبل از انتشار پست، در استوری پیجتان این موضوع را به فالوورها اطلاع دهید.

10. گذاشتن شمارش معکوس برای نیم ساعت دوم انتشار پست

طبق آمار، بیشترین تعامل پست‌ها مربوط به ساعت اول انتشار پست است؛ اما نیم ساعت دوم نسبت به نیم ساعت اول تعامل کمتری دارد. اگر بتوانید تعامل را در نیم ساعت دوم هم افزایش دهید، قدم بسیار بزرگی در بردن پست‌هایتان به اکسپلور برخواهید داشت. یکی از بهترین ترفندهایی که می‌تواند برای این کار موثر باشد، گذاشتن استیکر Countdown در استوری برای نیم ساعت دوم انتشار پست است. در واقع زمان انتشار پستتان را نیم ساعت دیرتر از زمان واقعی آن، به فالوورهای خود اطلاع می‌دهید تا تعامل را در آن زمان هم افزایش دهید.

11. تبلیغات در پیج‌های هم زمینه

تبلیغات همیشه باعث پیشرفت کسب و کارها بوده‌اند. اهمیت تبلیغات در کسب و کارهای آنلاین بیشتر از بیزینس‌های سنتی حس می‌شود. رفتن پست‌ها به اکسپلور رابطه مستقیمی با تبلیغات در پیج‌های همکار دارد. هرچقدر پست‌های شما در پیج‌های همکارتان تبلیغ شوند و توسط افراد علاقه‌مند تعامل دریافت کنند، بهتر می‌توانند به اکسپلور بروند؛ چرا که این سیگنال را به الگوریتم اکسپلور می‌فرستند که این پست‌ها به چه زمینه‌ موضوعی ربط دارند.

بهترین روش‌های رفتن به اکسپلور با استفاده از تبلیغات را در مقاله کاربردی تبلیغات رایگان در اینستاگرام یاد بگیرید!

12. استفاده از هشتگ‌های مرتبط در پست‌ها

گفتیم که اینستاگرام با استفاده از سیستم پردازش محتوا، موضوع پست‌های مختلف را تشخیص می‌دهد. حالا باید بگوییم استفاده از هشتگ‌های مرتبط به الگوریتم اکسپلور کمک می‌کند تا تشخیص موضوع محتواهای مختلف را آسانتر انجام دهد. اما استفاده از هشتگ چطور باعث میشه پستمون بره اکسپلور؟

فرض کنید شما یک پست در زمینه طبیعت منتشر می‌کنید و در کپشن آن از هشتگ nature# استفاده می‌کنید. کاربرانی که می‌خواهند پست‌هایی با این موضوع را مشاهده کنند، این هشتگ را در صفحه جستجو، سرچ می‌کنند و چون شما از این هشتگ استفاده کرده‌اید، با پست شما مواجه می‌شوند. وقتی الگوریتم اکسپلور می‌بیند که علاقه‌مندان به طبیعت، پست شما را لایک کرده‌اند، علاوه بر تشخیص موضوع پست، به این نتیجه می‌رسد که پست شما برای کاربران علاقه‌مند به این زمینه جذاب است. پس پست شما را در اکسپلور این افراد قرار می‌دهد.

13. پرایوت کردن پیج ممنوع!

پیج پرایوت به پیجی گفته می‌شود که کاربران برای فالو کردن آن، نیاز به دریافت تاییدیه از سمت ادمین آن پیج دارند. ابتدا این را بدانید که پست‌های پیج‌های پرایوت به هیچ وجه به اکسپلور نمی‌روند. پرایوت کردن پیج در واقع این سیگنال را به الگوریتم اکسپلور می‌فرستد که فعلاً قصد رفتن پست‌ها به اکسپلور و دریافت بازدیدکننده از آن را ندارم. وقتی هم که مجددا پیجتان را پابلیک کنید، مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا دوباره به روال قبلی برگردید. پس تا حد امکان از خصوصی کردن پیج کاریتان خودداری کنید.

سوالات متداول

چطور پستمون بره اکسپلور؟

برای این کار باید سیستم پردازش محتوای اینستاگرام، ریلز اینستا، تبلیغات، محتوای ویروسی و سایر روش‌هایی که در متن مقاله گفته شده، استفاده کنید!

اینستاگرام چطوری پست‌ها رو به اکسپلور میبره؟

ابتدا موضوع پست را تشخیص می‌دهد؛ سپس اگر تعامل قابل قبولی دریافت کرد، آن را در اکسپلور افراد علاقه‌مند به موضوع پست قرار می‌دهد.

الگوریتم اکسپلور چگونه موضوع پست را تشخیص می‌دهد؟

سیستم پردازش محتوای اینستاگرام تصاویر، صوت‌ها و متن‌ها را به بخش‌ها کوچکتر تقسیم می‌کند و بر اساس آن‌ها موضوع پست را مشخص می‌کند.

نتیجه گیری

بردن پست‌ها به اکسپلور چیزی است که هر پیجی به دنبال آن است. چرا که می‌داند، یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌های پیشرفت در این شبکه اجتماعی، همین راه است. در این مقاله ماهیت اکسپلور را معرفی کردیم و به توضیح سیستم پردازش محتوای اینستاگرام پرداختیم. همچنین 13 پاسخ برای سوال چطور پستمون بره اکسپلور ارائه دادیم.

امیدواریم مطالبی که در این مقاله خواندید، برایتان مفید بوده و استفاده لازم را برده باشید. لطفاً نظرات، پیشنهادات و انتقاداتتان را در این درباره در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در رابطه با موضوع این مقاله دارید، می‌توانید در همین بخش مطرح کنید. منتظرتان هستیم.

از همراهی شما بی‌نهایت سپاسگزاریم!

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *